Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

INTERNET

E-mail Εκτύπωση PDF

Συνεχίζεται η δημοσίευση εργασιών που παρουσιάσθηκαν στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής.

Πρόκειται για την ενδιαφέρουσα εργασία με θέμα το INTERNET που παρουσίασςαν οι μαθητές του Γυμνασίου Νέας Τρίγλιας.

 


 

ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ  ΣΤΑΥΡΟΣ, ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΤΖΟΧΟΥΝΙΔΟΥ ΕΥΗ

ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ

ΜΕΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:

1. ΑΡΧΗ ΤΟΥ INTERNET - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

2. ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΤΟΥ INTERNET - α.1 IOI, β. ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

3. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕRΝΕΤ - α. FACEBOOK, β. TWITTER, γ. HOTMAIL
δ.
YAHOO, δ. SKYPE, GMAIL

4. ΕΜΠΟΡΙΟ ΜΕΣΩ INTERNET - α. ΓΕΝΙΚΑ, β. Ε-ΒΑΥ

5. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕΣΩ INTERNET - α. ΓΕΝΙΚΑ, β. Μ.Μ.Ε.

6. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ INTERNET - α. ΓΕΝΙΚΑ, β. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

7. ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΜΕΣΩ INTERNET - α. ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΝΕΩΝ ΜΕΣΩ INTERNET, β. YOUTUBE

 

1. ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕRΝΕΤ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Οι πρώτες απόπειρες για την δημιουργία ενός διαδικτύου ξεκίνησαν στις ΗΠΑ.
Το αρχικό θεωρητικό υπόβαθρο δόθηκε από τον Τζ. Λικλάιντερ (J.C.R. Licklider) που ανέφερε σε συγγράμματά του το "γαλαξιακό δίκτυο". Η θεωρία αυτή υποστήριζε την ύπαρξη ενός δικτύου υπολογιστών που θα ήταν συνδεδεμένοι μεταξύ τους και θα μπορούσαν να ανταλλάσσουν γρήγορα πληροφορίες και προγράμματα. Το επόμενο θέμα που προέκυπτε ήταν ότι το δίκτυο αυτό θα έπρεπε να ήταν αποκεντρωμένο έτσι ώστε ακόμα κι αν κάποιος κόμβος του δεχόταν επίθεση να υπήρχε δίοδος επικοινωνίας για τους υπόλοιπους υπολογιστές. Τη λύση σε αυτό έδωσε ο Πολ Μπάραν (Paul Baran) με τον σχεδιασμό ενός κατανεμημένου δικτύου επικοινωνίας που χρησιμοποιούσε την ψηφιακή τεχνολογία. Πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε και η θεωρία ανταλλαγής πακέτων του Λέοναρντ Κλάινροκ (Leonard Kleinrock), που υποστήριζε ότι πακέτα πληροφοριών που θα περιείχαν την προέλευση και τον προορισμό τους μπορούσαν να σταλούν από έναν υπολογιστή σε έναν άλλο.

Στηριζόμενο λοιπόν σε αυτές τις τρεις θεωρίες δημιουργήθηκε το πρώτο είδος διαδικτύου γνωστο ως ARPANET. Εγκαταστάθηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά το 1969 με 4 κόμβους μέσω των οποίων συνδέονται 4 μίνι υπολογιστές (mini computers 12k): του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στην Σάντα Μπάρμπαρα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες, το SRI στο Στάνφορντ και το πανεπιστήμιο της Γιούτα. Η ταχύτητα του δικτύου έφθανε τα 50 kbps και έτσι επιτεύχθηκε η πρώτη dial up σύνδεση μέσω γραμμών τηλεφώνου. Μέχρι το 1972 οι συνδεδεμένοι στο ARPANET υπολογιστές έχουν φτάσει τους 23, οπότε και εφαρμόζεται για πρώτη φορά το σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Παράλληλα δημιουργήθηκαν και άλλα δίκτυα, που χρησιμοποιούσαν διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές τα οποία συνδέονταν με το ARPANET. Το πρωτόκολλο που χρησιμοποιούσε το ARPANET ήταν το NCP (Network Control Protocol), το οποίο, όμως, είχε το μειονέκτημα ότι λειτουργούσε μόνο με συγκεκριμένους τύπους υπολογιστών. Έτσι, δημιουργήθηκε η ανάγκη στις αρχές του 1970 για ένα πρωτόκολλο που θα ένωνε όλα τα δίκτυα που είχαν δημιουργηθεί μέχρι τότε. Το 1974 λοιπόν, δημοσιεύεται η μελέτη των Βιντ Σερφ (Vint Cerf) και Μπομπ Κάαν (Bob Kahn) από την οποία προέκυψε το πρωτόκολλο TCP (Transmission Control Protocol) που αργότερα το 1978 έγινε TCP/IP, προστέθηκε δηλαδή το Internet Protocol (IP), και τελικά το 1983 έγινε το μοναδικό πρωτόκολλο που ακολουθούσε το ARPANET.

Ο όρος Διαδίκτυο/Ίντερνετ ξεκίνησε να χρησιμοποιείται ευρέως την εποχή που συνδέθηκε το APRANET με το NSFNet και Ίντερνετ σήμαινε οποιοδήποτε δίκτυο χρησιμοποιούσε TCP/IP. Η μεγάλη άνθιση του Διαδικτύου όμως, ξεκίνησε με την εφαρμογή της υπηρεσίας του Παγκόσμιου Ιστού από τον Τιμ Μπέρνερς-Λι στο ερευνητικό ίδρυμα CERN το 1989, ο οποίος είναι, στην ουσία, η πλατφόρμα, η οποία κάνει εύκολη την πρόσβαση στο Ίντερνετ, ακόμα και στη μορφή που είναι γνωστό σήμερα.

 

 

2. ΚΙΝΔΥΝΟΙ TOY INTERNET

2.α ΙΟΙ

Ο ιός υπολογιστή είναι ένα μικρό πρόγραμμα λογισμικού που εξαπλώνεται από έναν υπολογιστή σε έναν άλλο και παρεμβαίνει στη λειτουργία τους. Ένας ιός υπολογιστή μπορεί να καταστρέψει ή να διαγράψει δεδομένα σε έναν υπολογιστή, να χρησιμοποιήσει ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να μεταδώσει τον ιό σε άλλους υπολογιστές ή ακόμα και να διαγράψει όλα τα δεδομένα στο σκληρό δίσκο.
Οι ιοί υπολογιστών διαδίδονται πιο εύκολα από τα συνημμένα σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω άμεσων μηνυμάτων. Επομένως, δεν πρέπει να ανοίγετε ποτέ ένα συνημμένο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εκτός εάν γνωρίζετε τον αποστολέα του μηνύματος ή εκτός εάν αναμένετε το συνημμένο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Οι ιοί υπολογιστών μπορεί να είναι μεταμφιεσμένοι ως συνημμένες αστείες εικόνες, ευχετήριες κάρτες ή αρχεία ήχου και βίντεο. Οι ιοί υπολογιστών μεταδίδονται επίσης χρησιμοποιώντας στοιχεία λήψης στο Internet. Οι ιοί υπολογιστών μπορεί να κρύβονται σε πειρατικό λογισμικό ή σε άλλα αρχεία ή προγράμματα που μπορεί να κατεβάσετε.

Ιός ανιχνεύθηκε για πρώτη φορά στο ARPANET, τον πρόδρομο του Διαδικτύου στις αρχές της δεκαετίας του '70. Διαδόθηκε μέσω του λειτουργικού συστήματος TENEX, που χρησιμοποιούσε τότε το ARPANET και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει όποια σύνδεση γινόταν με το δίκτυο για να μολύνει τους συνδεδεμένους υπολογιστές. Εμφάνιζε το μήνυμα "I'M THE CREEPER! CATCH ME IF YOU CAN". Σε σύντομο χρονικό διάστημα, ωστόσο, εμφανίστηκε ένα πρόγραμμα, το οποίο αποκαλούσε εαυτόν "Reaper", ανώνυμου δημιουργού, το οποίο ανίχνευε τον CREEPER στους υπολογιστές που είχε μολύνει και τον διέγραφε.

Ο πρώτος ιός που αναφέρεται ως εξαπλούμενος εκτός του συστήματος μέσα στο οποίο δημιουργήθηκε (ο σχετικός όρος είναι "in the wild") υπήρξε ο "Elk Cloner". Τον δημιούργησε το 1982 ο δεκαπεντάχρονος, τότε, Ρίτσαρντ Σκρέντα (Richard Skrenta) για υπολογιστές Apple II με λειτουργικό σύστημα το Apple DOS 3.3. Τον αποθήκευσε σε μια δισκέτα και την έδωσε σε φίλους και γνωστούς του. Οι περισσότεροι υπολογιστές, εκείνη την εποχή, δε διέθεταν σκληρό δίσκο κι έτσι οι ανταλλαγές δισκετών ήταν πολύ συχνές. Όταν ο υπολογιστής εκκινούσε από τη μολυσμένη δισκέτα αντιγραφόταν μόνος του σε όποια άλλη δισκέτα είχε εκείνη τη στιγμή πρόσβαση ο υπολογιστής.

Μια μόλυνση από ιό υπολογιστή μπορεί να προσκαλέσει τα εξής προβλήματα:

  • Τα Windows δεν ξεκινούν, παρόλο που δεν έχετε πραγματοποιήσει αλλαγές στο σύστημα ή δεν έχετε εγκαταστήσει ή καταργήσει κάποιο πρόγραμμα.
  • Υπάρχει συχνή δραστηριότητα του μόντεμ. Αν έχετε εξωτερικό μόντεμ, ενδέχεται να παρατηρήσετε ότι οι λυχνίες αναβοσβήνουν συχνά ενώ το μόντεμ δεν χρησιμοποιείται. Ενδέχεται να διανέμετε πειρατικό λογισμικό χωρίς να το γνωρίζετε.
  • Τα Windows δεν ξεκινούν επειδή λείπουν ορισμένα σημαντικά αρχεία συστήματος. Επιπλέον, εμφανίζεται ένα μήνυμα σφάλματος που αναφέρει τα αρχεία που λείπουν.
  • Ο υπολογιστής ξεκινά μερικές φορές με τον αναμενόμενο τρόπο. Ωστόσο, άλλες φορές, ο υπολογιστής σταματά να ανταποκρίνεται προτού εμφανιστούν τα εικονίδια της επιφάνειας εργασίας και η γραμμή εργασιών.
  • Ο υπολογιστής λειτουργεί πολύ αργά. Επίσης, απαιτείται περισσότερος χρόνος από τον αναμενόμενο για να γίνει εκκίνηση του υπολογιστή.
  • Εμφανίζονται μηνύματα σφάλματος που αναφέρουν ότι "Η μνήμη δεν επαρκεί"  ακόμη και αν ο υπολογιστής διαθέτει επαρκή μνήμη RAM.
  • Τα νέα προγράμματα δεν έχουν εγκατασταθεί σωστά.
  • Γίνεται απροσδόκητη επανεκκίνηση των Windows.
  • Ορισμένα προγράμματα, τα οποία λειτουργούσαν κανονικά, συχνά σταματούν να ανταποκρίνονται. Ακόμα και αν καταργήσετε και εγκαταστήσετε ξανά τα προγράμματα, το πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει.
  • Ένα βοηθητικό πρόγραμμα δίσκων, όπως η Εξέταση Δίσκων (Scandisk), αναφέρει πολλά σοβαρά σφάλματα δίσκου.
  • Ένα διαμέρισμα δίσκου εξαφανίζεται.
  • Ο υπολογιστής σταματά πάντα να ανταποκρίνεται όταν προσπαθείτε να χρησιμοποιήσετε προϊόντα του Microsoft Office.
  • Δεν είναι δυνατή η εκκίνηση της Διαχείρισης Εργασιών (Task Manager) των Windows.
  • Το πρόγραμμα προστασίας από ιούς υποδεικνύει ότι υπάρχει ιός υπολογιστή.

2.β ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Οι κίνδυνοι βαθαίνουν στις περιπτώσεις επικοινωνίας με ανθρώπους άγνωστων προθέσεων. Οι κίνδυνοι αυτοί μπορεί να αποδειχθούν άμεσα ή έμμεσα επιβλαβείς, αλλά και να περιλαμβάνουν τους ίδιους τους νέους ως πρωταγωνιστές σε παράνομες και ανάρμοστες πράξεις. Σχεδόν κάθε μορφή κινδύνου που διατρέχει ένα παιδί στο φυσικό κόσμο, όπως ο εκφοβισμός, η σεξουαλική παρενόχληση και η αποπλάνηση, μεταφέρεται με παλαιούς και νέους όρους στο Διαδίκτυο.

Η online ή διαδικτυακή παρενόχληση είναι ο πιο σοβαρός κίνδυνος για ένα παιδί στο Διαδίκτυο. Μπορεί να έχει στόχο τη σεξουαλική εκμετάλλευση ή τον εκφοβισμό. Η σεξουαλική παρενόχληση ή αποπλάνηση ανηλίκου μέσω Διαδικτύου (cyber-grooming) αφορά σε δράσεις ενηλίκων, οι οποίοι, στο πλαίσιο της online επικοινωνίας, στοχεύουν σκόπιμα να αναπτύξουν συναισθηματική σύνδεση με έναν ανήλικο, προκειμένου να μειώσουν τις αναστολές του και να τον παρασύρουν σε σεξουαλική δραστηριότητα ή εκμετάλλευση (π.χ. παιδική πορνεία, παιδική πορνογραφία κ.λπ.). Η πιο συνηθισμένη μέθοδος περιλαμβάνει την πρόσκληση σε συζήτηση σε ένα chatroom ή κοινωνικό δίκτυο, προσποιούμενοι έναν ανήλικο χρήστη. Η τακτική επικεντρώνεται στη σταδιακή χειραγώγηση μέσα από την κατάκτηση της εμπιστοσύνης και της «φιλίας» του παιδιού. Μια υποτιθέμενη φιλία που πρέπει να μείνει μυστική και να οδηγήσει σε επισημοποίηση με φυσική συνάντηση. Το πρώτο κομβικό σημείο είναι η εισαγωγή στη συζήτηση θεμάτων σεξουαλικού περιεχομένου με την προβολή πορνογραφικών εικόνων και βίντεο. Τα πραγματικά περιστατικά είναι λιγοστά, ωστόσο οι συνέπειες είναι μεγάλες για το θύμα και την οικογένειά του.Στις μέρες μας, ένα φαινόμενο με ολοένα και μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι η σεξουαλική παρενόχληση στο διαδίκτυο. Δυστυχώς, τα περιστατικά δεν είναι πλέον μεμονωμένα. Θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης μπορούν να πέσουν μικροί, μεγάλοι, γυναίκες και άντρες. Συχνά οι ενήλικες προσεγγίζουν ανηλίκους δημιουργώντας μια ψεύτικη ταυτότητα και παρουσιάζοντας τον εαυτό τους έχοντας την ίδια ηλικία με τον ανήλικο. Μια συχνή μορφή διαδικτυακής παρενόχλησης πραγματοποιείται μέσω της αποστολής ανεπιθύμητων, απειλητικών και άσεμνων μηνυμάτων. Tο ίδιο ισχύει αν κάποιος έρθει σε επαφή με μηνύματα ή σχόλια τα οποία είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο, όπως για παράδειγμα σε forums και blogs, τα οποία είναι απειλητικά, ανεπιθύμητα, άσεμνα και υβριστικά. Τα παιδιά και οι έφηβοι σήμερα είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των σύγχρονων τηλεφώνων, τα οποία ενσωματώνουν πολλές από τις χρήσεις των πρώτων.

Το cyber- grooming ή η "διαδικτυακή σεξουαλική παρενόχληση είναι μία πολύ σοβαρή διαδικτυακή απειλή. Με τον όρο αυτό αναφερόμαστε σε δράσεις που στο πλαίσιο της διαδικτυακής επικοινωνίας σκόπιμα στοχεύουν στο αναπτυχθεί μια συναισθηματική σύνδεση με έναν ανήλικο προκειμένου να μειωθούν οι αναστολές του ώστε να προετοιμαστεί για σεξουαλική δραστηριότητα ή εκμετάλλευση. Το cyber- grooming χρησιμοποιείται επίσης, για να προσελκύσει ανήλικους σε παράνομες δραστηριότητες όπως η παιδική πορνεία.¨Κάποιος που προσπαθεί να αποπλανήσει έναν ανήλικο συνήθως χρησιμοποιεί ιστοσελίδες που χρησιμοποιεί ο ανήλικος και επιτρέπουν την επικοινωνία. Εμφανίζεται με ψευδή στοιχεία και αναπτύσσει μια τακτική χειραγώγησης καθώς προτείνει νόμιμες δραστηριότητες ώστε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του παιδιού. Οι συζητήσεις μπορεί να διαρκέσουν ημέρες, εβδομάδες, ακόμη και μήνες, μέχρι να αποκτήσει την εμπιστοσύνη του παιδιού και να συναινέσει στο ενδεχόμενο μιας πραγματικής συνάντησης. Όταν η εμπιστοσύνη εγκαθιδρυθεί αρχίζει να μιλά για σεξουαλικά θέματα ή να δείχνει στο παιδί πορνογραφικές εικόνες ή βίντεο με στόχο να θεωρήσει ο ανήλικος ότι πρόκειται για μια φυσιολογική συμπεριφορά και να το δεχτεί.την ανάληψη κινδύνων και την επικοινωνία με αγνώστους. Ένα φαινόμενο που συνεχώς αυξάνεται στις μέρες μας είναι η σεξουαλική παρενόχληση στο διαδίκτυο. Δυστυχώς, τα περιστατικά δεν είναι πλέον μεμονωμένα. Θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης μπορούν να πέσουν μικροί, μεγάλοι, γυναίκες και άντρες. Έρευνες έχουν δείξει ότι το 1/5 των ανηλίκων που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο έχει πέσει θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης από άτομα που συνάντησαν σε αυτό.  Η πλειονότητα των δραστών είναι άντρες, μεταξύ 26- 39 ετών, με ανώτερο μορφωτικό επίπεδο, οι οποίοι εργάζονται με πλήρες ωράριο και δυσκολεύονται να διαμορφώσουν διαπροσωπικές σχέσεις. Στα πλαίσια της σεξουαλικής εκμετάλλευσης ανηλίκου εντάσσεται και η διακίνηση παιδικού πορνογραφικού υλικού το οποίο περιλαμβάνει τη συλλογή και τη διακίνηση παιδικού πορνογραφικού υλικού στο Διαδίκτυο. Η πρόληψη είναι σημαντική έτσι ώστε να μειωθούν τα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης στο διαδίκτυο.

3. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕRΝΕΤ


3.α FACEBOOK

Το Facebook είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους. Όλοι έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο να συμμετάσχουν σε δίκτυα που σχετίζονται μέσω πανεπιστημίου, θέσεων απασχόλησης ή γεωγραφικών περιοχών.

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook ως μέλος του πανεπιστημίου του Harvard. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League. Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους. Tο 2005 το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων, ενώ το 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.

Το Facebook σήμερα έχει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες, κατατάσσοντάς το έτσι στη λίστα ταξινόμησης του Alexa ως ένα από τα δημοφιλέστερα web sites του πλανήτη (2ο μετά το Google). Επίσης, το Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα sites για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά. Με αφορμή τη δημοτικότητά του, το Facebook έχει υποστεί κριτική και κατηγορηθεί σε θέματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του. Ωστόσο η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παραμένει η πιο διάσημη κοινωνική περιοχή δικτύωσης σε πολλές αγγλόφωνες χώρες.

Το Facebook είναι ένας καλός τρόπος δικτύωσης με φίλους και γνωστούς. Παρά το ότι ενέχει κινδύνους (κυρίως για παραβίαση προσωπικών δεδομένων), ο προσεκτικός χρήστης δεν έχει πρόβλημα. Το Facebook ακόμα παρέχει παιχνίδια και υπάρχει η δυνατότητα ανεβάσματος φωτογραφιών και βίντεο.

3.β TWITTER


Το Twitter (Τουίτερ) είναι ένας ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που επιτρέπει στους χρήστες του να στέλνουν και να διαβάζουν σύντομα μηνύματα (μέχρι 140 χαρακτήρες), τα οποία ονομάζονται τουίτς (Tweets). Τα μηνύματα μπορούν να αναγνωστούν και από μη συνδεδεμένους χρήστες, αλλά μόνο οι συνδεδεμένοι μπορούν να δημοσιεύσουν κείμενα. Δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2006 από τον Τζακ Ντόρσεϊ και δημοσιεύφθηκε το Ιούλιο του ίδιου χρόνου. Η υπηρεσεία έγινε γρήγορα δημοφιλής και σήμερα έχει 500 εκατομμυρία χρήστες. Είναι ένας από τους δέκα  πιο δημοφιλείς ιστοτόπους του διαδικτύου.

3.γ HOTMAIL


To Windows Live Hotmail (προηγουμένως γνωστό ως MSN Hotmail και Hotmail) είναι μια δωρεάν υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο διαδίκτυο της οικογένειας υπηρεσιών Windows Live από τη Microsoft. Πρωτοδημιουργήθηκε από τον Jack Smith και τον Sabeer Bhatia και κυκλοφόρησε το 1996. Ήταν μία από τις πρώτες δωρεάν υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το Hotmail περιήλθε το 1997 στην κατοχή της Microsoft.

Η τωρινή έκδοση ανακοινώθηκε επίσημα την 1 Νοεμβρίου του 2005 σαν ενημέρωση του ήδη υπάρχοντος MSN Hotmail. Μετά από μια δοκιμαστική περίοδο, κυκλοφόρησε σε ήδη υπάρχοντες χρήστες του Hotmail στην Ολλανδία στις 9 Νοεμβρίου του 2006, ενώ κυκλοφόρησε παγκοσμίως στις 7 Μαΐου του 2007.

Το Hotmail διατίθεται στις παρακάτω γλώσσες: αραβικά, βουλγαρικά, κινέζικα (παραδοσιακά και απλοποιημένα), κροατικά, τσεχικά, δανικά, αγγλικά, εσθονικά, φινλανδικά, γαλλικά, γερμανικά, ελληνικά, εβραϊκά, ουγγαρικά, ιαπωνικά, ιταλικά, κορεατικά, λετονικά, λιθουανικά, νορβηγικά, πολωνικά, πορτογαλικά (επίσης πορτογαλικά της Βραζιλίας), ρουμανικά, ρωσικά, σερβικά, σλοβακικά, σλοβενικά, ισπανικά, σουηδικά, τάι, τουρκικά και ουκρανικά. Παρέχεται μερική υποστήριξη για τα αραβικά, τα εβραϊκά, τα ταμίλ και τα ινδικά.

3.δ YAHOO


Η Yahoo! (Γιαχού) είναι εταιρεία διαδικτυακών υπηρεσιών. Είναι ένας από τους πιο γνωστούς και παλιούς θεματικούς καταλόγους του διαδικτύου. Αν και ξεκίνησε ως θεματικός κατάλογος, αργότερα εξελίχτηκε και σε μια πανίσχυρη μηχανή αναζήτησης. Προσφέρει στους χρήστες του έναν μεγάλο αριθμό υπηρεσιών, που περιλαμβάνουν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (Yahoo! Mail), μηχανή αναζήτησης ομάδες χρηστών, νέα, παιχνίδια, διαφημίσεις και ακόμα και ένα πρόγραμμα για άμεσα ηλεκτρονικά μηνύματα, το Yahoo! Messenger.

Ιδρύθηκε τον Ιανούαριο του 1994 από τους τότε τελειόφοιτους του πανεπιστημίου Στάνφορντ David Filo και Jerry Yang όταν θέλανε να ομαδοποιήσουν και να καταγράψουν διαδικτυακές τοποθεσίες μείζονος ενδιαφέροντος και να τις ταξινομήσουν σε θεματικές ενότητες, αρχικά ο θεματικός κατάλογος ήταν δημοσιευμένος στον δικτυακό τόπο του Στάνφορντ (akebono.stanford.edu/yahoo) και στις 2 Μαρτίου 1995 εισήχθη στο χρηματιστήριο. Τα γραφεία της βρίσκονται στο Σανιβέιλ της Καλιφόρνια.

Το όνομα "Yahoo" προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων "Yet Another Hierarchical Officious Oracle", αλλά οι δημιουργοί του, Filo και Yang, αναφέρουν πως το επέλεξαν από το όνομα κάποιων φανταστικών πλασμάτων (Γιαχού) στο τέταρτο μέρος του βιβλίου του Τζόναθαν Σουίφτ, Τα Ταξίδια του Γκιούλιβερ, τα οποία περιγράφονται ως "αγενείς, απλοϊκά και άξεστα".

3.ε SKYPE


 

 

Το Skype είναι μια εξαιρετικά δημοφιλής εφαρμογή VoIP με εκατομμύρια χρήστες από όλον τον κόσμο. Αρχικά ήταν για επικοινωνία από Η/Υ σε Η/Υ. Πλέον προσφέρει κλήσεις σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, σε οποιοδήποτε δίκτυο τηλεφωνίας, σταθερής και κινητής, με χαμηλές χρεώσεις, Instant Messenger, δυνατότητα αποστολής SMS, αποστολής αρχείων και δυνατότητα συνδιάσκεψης. Διατίθεται σε εκδόσεις για Windows, Mac και Linux όπως επίσης και για τις πλατφόρμες φορητών συσκευών Android, iOS και Symbian. Παλαιότερα ήταν διαθέσημο και για Windows Mobile αλλά η έκδοση αυτή έχει διακοπεί. H σύνδεση που παρέχει μεταξύ των χρηστών γίνεται μέσω Peer-to-Peer άμεσων συνδέσεων, χωρίς την διαμεσολάβηση διακομιστών.

 

3.στ GMAIL


Το Gmail είναι δωρεάν, υποστηριζόμενη από διαφημίσεις υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που παρέχεται από την Google. Οι χρήστες έχουν την δυνατότητα πρόσβασης στο Gmail ως ασφαλές webmail, καθώς και μέσω των πρωτοκόλλων POP3 ή IMAP4. Η λειτουργία του Gmail άρχισε την 1 Απριλίου 2004 ως beta έκδοση μόνο μέσω προσκλήσεων, και έγινε διαθέσιμο στο ευρύ κοινό στις 7 Φεβρουαρίου 2007, όντας ακόμα σε κατάσταση beta. Η υπηρεσία αναβαθμίστηκε από κατάσταση beta στις 7 Ιουλίου 2009, μαζί με τις υπόλοιπες εφαρμογές της σουίτας Google Apps.

Η αρχική δυνατότητα αποθήκευσης που έδινε το Gmail, 1 GB ανά χρήστη, ανέβασε σημαντικά το πρότυπο του webmail για δωρεάν αποθήκευση από τα 2 με 4 MB που προσέφεραν ανταγωνιστικές υπηρεσίες όπως το Hotmail εκείνο τον καιρό. Ένα μεμονωμένο μήνυμα στο Gmail, μαζί με τα συννημένα αρχεία του, μπορεί να έχει μέγεθος μέχρι 25 MB, το οποίο είναι μεγαλύτερο από αυτό που προσφέρουν πολλές άλλες υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομίου. Το Gmail έχει διεπαφή προσανατολισμένη προς την αναζήτηση, και άποψη των συζητήσεων παρόμοια με αυτή ενόςδιαδικτυακού φόρουμ. Το Gmail είναι αξιοσημείωτο για την πρωτοποριακή χρήση του Ajax. Το Gmail τρέχει σε Google GFE/2.0 σε Linux. Τον Ιούνιο του 2012 είχε 425 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως.

4. ΕΜΠΟΡΙΟ ΜΕΣΩ INTERNET

ΓΕΝΙΚΑ


Ως Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Η.Ε.), ή ευρέως γνωστό ως e-commerce, eCommerce ή e-comm,ορίζεται το εμπόριο παροχής αγαθών και υπηρεσιών που πραγματοποιείται εξ αποστάσεως με ηλεκτρονικά μέσα, βασιζόμενο δηλαδή στην ηλεκτρονική μετάδοση δεδομένων, χωρίς να καθίσταται αναγκαία η φυσική παρουσία των συμβαλλομένων μερών, πωλητή - αγοραστή. Περιλαμβάνει το σύνολο των διαδικτυακών διαδικασιών: ανάπτυξης , προώθησης, πώλησης, παράδοσης, εξυπηρέτησης και πληρωμής για προϊόντα και υπηρεσίες. Το εύρος των ανταλλαγών που διεξάγονται ηλεκτρονικά, έχει αυξηθεί ασυνήθιστα με την ευρεία χρήση του internet. Η χρήση του εμπορίου διεξάγεται κατ΄αυτόν τον τρόπο, παρακινώντας και απορροφώντας καινοτομίες στην ηλεκτρονική μεταφορά χρηματικών πόρων (electronic funds transfer), στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας (supply chain management), στο διαδικτυακό marketing (Internet marketing), στη διεκπεραίωση διαδικτυακών διαδικασιών (online transaction processing) , στην ανταλλαγή ηλεκτρονικών δεδομένων (electronic data interchange (EDI)), ,στην καταγραφή συστημάτων διοίκησης(inventory management) και στην αυτοματοποίηση συστημάτων συγκέντρωσης δεδομένων.

Σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία και όπως ενδεικτικά απαριθμούνται σ΄ αυτή, μέσα ηλεκτρονικού εμπορίου δια των οποίων επιχειρείται αυτό, εκτός από τα διάφορα διαφημιστικά έντυπα και καταλόγους ή διαφημιστικές καταχωρήσεις σε ΜΜΕ, θεωρούνται: το τηλέφωνο, το ραδιόφωνο, το εικονοτηλέφωνο, το βιντεοτέξτ (μικροϋπολογιστής και τηλεοπτική οθόνη) με πληκτρολόγιο ή οθόνη αμφίδρομης επικοινωνίας, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η τηλεομοιοτυπία καθώς και η τηλεόραση.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση των αγορών: αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως είναι το Διαδίκτυο. Περιλαμβάνει, εκτός από τις τυπικές αγορές μέσω του Παγκόσμιου Ιστού, και όλη τη βιομηχανία που υποστηρίζει αυτές τις αγορές: οnline επεξεργασία δοσοληψιών (για τράπεζες κυρίως), διαχείριση αλυσίδας παροχών, ανταλλαγή ηλεκτρονικών δεδομένων, κ.ά.

To ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αλλάξει δραματικά τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι αγορές στις επιχειρήσεις αλλά και στον τελικό πελάτη. Εμφανίζονται πολλές αγοραστικές ευκαιρίες στο Διαδίκτυο, προσφέροντας αγαθά από ψηφιακά CD μέχρι βιβλία, αυτοκίνητα, ως και σπίτια. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, περιλαμβάνοντας για την πραγματοποίησή του ειδικές κάρτες αγορών.

Αρχικά το ηλεκτρονικό εμπόριο ανάλογα των συμβαλλομένων μερών διακρίνεται στους ακόλουθους τύπους:

  • B2B. Προφέρεται μπι-του-μπι, ή μπράβο-του-μπράβο. Πρόκειται για ευφυές αρκτικόλεξο του αγγλικού όρου «business to business» και αφορά ηλεκτρονικό εμπόριο που διενεργείται μεταξύ επιχειρήσεων.Αυτό μπορεί να είναι ανοιχτό σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (ανταλλαγή εμπορευμάτων) ή περιορισμένο σε συγκεκριμένους προκαθορισμένους συμμετέχοντες (ιδιωτική ηλεκτρονική αγορά).
  • B2C. Προφέρεται μπι-του-σί, ή μπράβο-του-τσάρλι. Πρόκειται ομοίως σε χρήση αρκτικόλεξο του αγγλικού όρου «business to consumer» που αφορά ηλεκτρονικό εμπόριο που διενεργείται μεταξύ επιχειρήσεων (προμηθευτών, ή παροχής υπηρεσιών) και καταναλωτών αυτών.Αυτός ο τύπος ηλεκτρονικού εμπορίου διεξάγεται από εταιρίες όπως η amazon.com. Η ηλεκτρονική αγορά αποτελεί μία μορφή ηλεκτρονικού εμπορίου στην οποία ο αγοραστής συνδέεται απευθείας με τον υπολογιστή του πωλητή συνήθως μέσω by I Want This">internet. Δεν εμπλέκεται καμία ενδιάμεση υπηρεσία. Οι συναλλαγές ,αγορά ή πώληση, ολοκληρώνονται ηλεκτρονικά και διαδραστικά σε πραγματικό χρόνο ,όπως γίνεται με την amazon.com για τα νέα βιβλία. Παρόλα αυτά σε κάποιες περιπτώσεις ένας μεσάζοντας μπορεί να είναι παρών σε μία συναλλαγή, όπως γίνεται με τις συναλλαγές στο eBay.com.
  • Μοbile E-commerce: Αυτό αφορά το επιχειρούμενο ηλεκτρονικό τηλεφωνικό εμπόριο

Το ηλεκτρονικό εμπόριο θεωρείται γενικά η πτυχή των πωλήσεων του e-business. Αποτελείται επίσης, από την ανταλλαγή των δεδομένων που διευκολύνουν την χρηματοπιστωτική πολιτική των επιχειρηματικών συναλλαγών.

EBAY


To eBay Inc (αποδίδεται ως ebay) είναι αμερικανικό πολυεθνικό διαδίκτυο των καταναλωτών. Η εταιρία eBay.com που προσφέρει υπηρεσίες προς τους καταναλωτές διαχειρίζεται ηλεκτρονικές δημοπρασίες και την ιστοσελίδα στην οποία άτομα και επιχειρήσεις μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο. Το eBay Ιδρύθηκε το 1995 και είναι μια από τις αξιοσημείωτες επιτυχίες του dot-com bubble. Είναι πλέον μια πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων επιχείρηση με επιχειρήσεις και εντοπίζεται σε περισσότερες από τριάντα χώρες.

 

5. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕΣΩ INTERNET

ΓΕΝΙΚΑ


Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία έρευνας για τη χρήση του διαδικτύου στην Ευρώπη και την ενημέρωση των πολιτών. Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα κατανάλωσης μέσων Mediascope Europe, το 65% των Ευρωπαίων, δηλαδή 426 εκατ. άνθρωποι, χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο περνώντας 14,8 ώρες την εβδομάδα online.

Η έρευνα μετρά το πώς εξελίσσονται τα πρότυπα κατανάλωσης media στο Διαδίκτυο, το ραδιόφωνο, την τηλεόραση, τις εφημερίδες και τα περιοδικά διαπιστώνει πως το 91% των χρηστών Ίντερνετ ενημερώνεται online (388,5 εκ.) με τους άνδρες να είναι πιο πιθανό να διαβάσουν ειδήσεις online από ό,τι οι γυναίκες (93% έναντι 89% αντίστοιχα) ενώ η ηλικιακή ομάδα 35-54 είναι η πλέον πιθανή να διαβάζει ειδήσεις online.

Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας, το 37% των Ευρωπαίων έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας περισσότερες από μία συσκευές. Το 64% συνδέεται μέσω υπολογιστή (415,7 εκ.) και το 21% μέσω κινητού τηλεφώνου (139,2 εκ.). Η χρήση του Διαδικτύου μέσω υπολογιστή είναι πιο δημοφιλής στη Νορβηγία και την Ελβετία (89%) ενώ μέσω κινητού τηλεφώνου είναι πιο δημοφιλής στη Μεγάλη Βρετανία και τη Σουηδία, όπου περισσότεροι από 4 στους 10 χρήστες συνδέονται μέσω κινητού.

Το 73% των χρηστών Ίντερνετ παρακολουθούν τηλεόραση online (311,6 εκ.) με πιο πιθανές τις ηλικίες 14-24 (83%) και τις ηλικίες 35-44 (81%)

Το 67% των χρηστών Διαδικτύου ακούν online ραδιόφωνο (286 εκ.). Το ποσοστό εκτινάσσεται στο 81% για τις ηλικίες 16-24 ενώ οι άντρες είναι πιο πιθανό να ακούν ραδιόφωνο online από ό,τι οι γυναίκες (68% και 66% αντίστοιχα).

Τέλος, τέσσερις στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου δηλώνουν ότι ο τρόπος με τον οποίο το brand επικοινωνεί με αυτούς online είναι πολύ σημαντικό. Το 96% των Ευρωπαίων χρηστών προχωρούν σε έρευνα αγοράς από το Ίντερνετ προτού αγοράσουν κάτι ενώ το 87% online πραγματοποιεί online αγορές.

Μ.Μ.Ε.

Πολλοί νέοι σήμερα περνούν αρκετές ώρες καθημερινά μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή τους. Διαβάζουν σε διαφορετικές γλώσσες, τουιτάρουν, στέλνουν μηνύματα, γράφουν greeklish, googlaρουν, κάνουν chat με γνωστούς ή αγνώστους, ρισκάρουν στο fb, επικοινωνούν διαδικτυακά. Αποφεύγουν να ενημερώνονται από τα παραδοσιακά ΜΜΕ, πολύ περισσότερο από τις εφημερίδες πλην τις αθλητικές.

Εμπιστεύονται περισσότερο, όχι αυτό που θα ακούσουν φευγαλέα από την τηλεόρασή τους αλλά αυτό που θα διαβάσουν μέσα σε ένα site ή κάποιο blog επώνυμο ή ανώνυμο και ανάλογα με τις προσλαμβάνουσες που διαθέτει ο κάθε ένας, ή την κουλτούρα, τη γνώση και τον πολιτισμό, πιστεύει ή δεν πιστεύει αυτό που διαβάζει στην οθόνη του υπολογιστή του.

Η τηλεόραση το ισχυρότερο επικοινωνιακό μέσο στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, όπου δεν είναι σοβαρή και δεν σέβεται τον μέσο τηλεθεατή, παραδίδει σταδιακά ζωτικό χώρο στις νέες μορφές επικοινωνίας διαδραστικές ή αμφίδρομες όπως είναι σήμερα το διαδίκτυο.

Δυστυχώς όμως για άλλη μια φορά ό,τι ξεκίνησε στην χώρα μας ξεκίνησε λάθος. Όπως στα ιδιωτικά ΜΜΕ το 1989 που μέσα σε ένα βράδυ άνοιξαν και επέβαλαν στρεβλά στους τηλεθεατές έναν συγκεκριμένο τρόπο παρακολούθησης με αποτέλεσμα σήμερα τόσα χρόνια και μετά να προκαλούν σοκ και δέος, έτσι και σε ορισμένα όχι τα περισσότερα ευτυχώς διαδικτυακά μέσα δημιουργήθηκαν προφανώς για να εξυπηρετήσουν άλλους σκοπούς. Προσωπικές φιλοδοξίες, συναλλαγές παντός είδους, ποικίλες δραστηριότητες, πίεση για άνομες στοχεύσεις κ.ο.κ. Υπάρχουν βεβαίως και τα σοβαρά ενημερωτικά, γνώμης, εξειδικευμένα.

Πραγματικά αν το καλοσκεφτεί κανείς αυτό, λίγα είναι τα διαδικτυακά μέσα που προσφέρουν πραγματική ενημέρωση και γνώση. Επαγγελματισμό και υπευθυνότητα. Που έχουν υπογραφή και πρόσωπο στο φως, που δεν λειτουργούν  στο σκοτάδι. Η πολιτεία είχε μια ευκαιρία να ρυθμίσει κατά το δικαιότερο αυτό τον νέο τρόπο ενημέρωσης που προσφέρουν τα διαδικτυακά μέσα. Τα πρώτα σε επισκεψιμότητα τέτοια μέσα δεν είναι και απαραίτητα τα πιο έγκυρα. Και συνήθως όχι τα πιο αθώα ή που διαθέτουν άλλοθι για τις υποτιθέμενες καλές τους προθέσεις. Δεν έβαλε κανόνες, όπως δεν μπήκαν και στην τηλεόραση κανόνες.

"Εμείς οι ίδιοι οι δημοσιογράφοι αυτολογοκριθήκαμε κάνοντας πως έχουμε αριστερή σκέψη δεν θελήσαμε να πιέσουμε και να ζητήσουμε από μόνοι μας να μπούνε κανόνες που εν τέλει εμάς τους ίδιους θα διασφάλιζαν. Όσοι τόλμησαν κάτι τέτοιο, περίπου, τους έστησαν στα πέντε μέτρα. Τους είπαν συντηρητικούς, δεξιούς, μικρόνοους. Προσωπικά δεν θέλησα ποτέ να επιβάλω το ένα ή το άλλο. Τελευταία όμως διαπιστώνοντας τη δύναμη του διαδικτύου, διαπίστωσα το εξής: πως ο καθένας ό,τι θέλει γράφει, ό,τι θέλει κάνει post, ο,τι θέλει κάνει γενικώς, έχοντας απίστευτη ελευθερία και εξουσία του γραπτού λόγου την οποία δεν μπορεί αλλού πουθενά να βρει. Το κάνει με την ίδια ευκολία, επώνυμα ή ανώνυμα βγάζοντας από τα βάθη της ψυχής του διάφορα απωθημένα".


6. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ INTERNET

ΓΕΝΙΚΑ


Είναι γεγονός πως η εκπαίδευση μέσω διαδικτύου γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. Σύμφωνα με μία έρευνα που διεξήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2010, πάνω από 5,6 εκατομμύρια μαθητές παρακολούθησαν τουλάχιστον ένα μάθημα μέσω του διαδικτύου στο χειμερινό εξάμηνο του 2009 και σχεδόν το 30% των σπουδαστών σε ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης παρακολουθεί τουλάχιστον ένα μάθημα ηλεκτρονικά.

Ακόμα, η ίδια έρευνα έδειξε ότι, ενώ το ποσοστό αύξησης του συνολικού αριθμού των μαθητών σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι μόνο 2%, η αύξηση του αριθμού αυτών που εγγράφονται σε ηλεκτρονικά μαθήματα είναι 20%.

Υπολογίζεται ότι αυτός ο αριθμός των 5,6 εκατομμυρίων σπουδαστών που παρακολουθούν τουλάχιστον ένα μάθημα χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο θα αυξηθεί σε 18,65 εκατομμύρια μέχρι το 2014, ενώ ήδη το 96% των πανεπιστημίων των Ηνωμένων Πολιτειών προσφέρει τουλάχιστον έναν μάθημα το οποίο μπορεί κάποιος να το παρακολουθήσει μόνο μέσω του διαδικτύου.

Τέλος, η πτώση της οικονομίας φαίνεται να έχει αυξήσει τον αριθμό των ατόμων που ζητούν εκπαίδευση, είτε σε αίθουσα είτε ηλεκτρονικώς, όπως ανέφεραν εκπαιδευτικά ιδρύματα κάθε είδους: σχεδόν το 50% ανέφερε ότι η οικονομική πτώση αύξησε την ζήτηση για εκπαιδευτικά προγράμματα και μαθήματα σε αίθουσα, ενώ το 75% ανέφερε αύξηση στην ζήτηση ηλεκτρονικών μαθημάτων.

Οι δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία του διαδικτύου ως πηγή πληροφορίας και μέσο ενημέρωσης έχει επηρεάσει ή και αλλάξει τις εκπαιδευτικές πρακτικες.
Σήμερα τόσο το Web όσο και το e-mail αποτελούν τις βασικότερες συνιστώσες της παιδαγωγικής αξιοποίησης του Internet καθώς προσφέρουν ανεξάντλητες ποσότητες πληροφοριών για οποιοδήποτε θέμα και ανεξάρτητες από χρόνο και απόσταση δυνατότητες για επικοινωνία και συνεργασία.
Η ίδια η φύση και τα πλεονεκτήματα του Ιnternet είχαν ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη νέων μορφών εκπαίδευσης .Αυτές εντοπίζονται κυρίως στη τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς πάνω από 90.000.000 άνθρωποι φοιτούν σε κάποιο πανεπιστήμιο του κόσμου μέσω ίντερνετ. 
Επιπλέον πολλά πανεπιστήμια προσφέρουν μαθήματα μέσω διαδικτύου.Στις Η.Π.Α 4 στα 5 πανεπιστημια παρέχουν μαθήματα μέσω ίντερνετ.Μάλιστα έχουν κύκλους μαθημάτων που γίνονται αποκλειστικά μέσω ίντερνετ.
Στην Ελλάδα κυρίως το Ε.Α.Π προσφέρει κύκλους μαθημάτων τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο που γίνονται μέσω διαδικτύου.Σίγουρα σιγά ? σιγά ολο και περισσότερα πανεπιστήμια στην Ελλάδα θα αρχίσουν να εντάσσουν προγράμματα σπουδών τους μαθήματα μέσω διαδικτύου.

ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ


Η Βικιπαίδεια (ο όρος προήλθε από το Αγγλικό Wikipedia σε ελεύθερη μεταγραφή) είναι μία διεθνής, ελεύθερου περιεχομένου, εξελισσόμενη δια συνεργασίας εγκυκλοπαίδεια, η οποία βρίσκεται στη διεύθυνση http://www.wikipedia.org στο Διαδίκτυο. Γράφεται σε συνεργασία από εθελοντές με το λογισμικό wiki, κάτι που σημαίνει ότι άρθρα μπορεί να προστεθούν ή να αλλάξουν από τον καθένα. Το έργο ξεκίνησε στις 15 Ιανουαρίου 2001 ως συμπλήρωμα στη γραμμένη από ειδήμονες Nupedia, με ιδρυτή τον Τζίμι Γουέιλς και λειτουργεί τώρα από το μη κερδοσκοπικό Ίδρυμα Wikimedia (Wikimedia Foundation). Η Αγγλική Βικιπαίδεια περιλαμβάνει σχεδόν 4.000.000 άρθρα. Η Βικιπαίδεια έχει αυξηθεί σταθερά σε δημοτικότητα και έχουν γεννηθεί διάφορα αδελφά προγράμματα, όπως το Βικιλεξικό (Wiktionary), τα Βικιβιβλία (Wikibooks) και τα Βικινέα (Wikinews).

Άρθρα της Βικιπαίδειας αναφέρονται τακτικά από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τον ακαδημαϊκό κόσμο, που την εγκωμιάζουν για τη δωρεάν διανομή και έκδοσή της καθώς και για το ευρύ φάσμα που καλύπτει. Οι συντάκτες ενθαρρύνονται να τηρούν μια πολιτική "ουδετερότητας" κάτω από την οποία οι διάφορες απόψεις συγκεντρώνονται χωρίς να γίνεται προσπάθεια να καθοριστεί μια αντικειμενική αλήθεια. Εξαιτίας της ανοικτής φύσης της, ο βανδαλισμός και η ανακρίβεια είναι μόνιμα προβλήματα. Το κύρος της Βικιπαίδειας ως πηγής αναφοράς (π.χ. βιβλιογραφία) είναι αμφισβητούμενο. Έχει επικριθεί επίσης για τη συστηματική τάση προτίμησης της δημοφιλούς άποψης παρά της αξιόπιστης, καθώς και μια σχετική έλλειψη υπευθυνότητας και δικαιοδοσίας σε σύγκριση με τις παραδοσιακές εγκυκλοπαίδειες.

Η Βικιπαίδεια έχει, ελεύθερου περιεχομένου, αδελφικά εγχειρήματα που εκπληρώνουν μη-εγκυκλοπαιδικούς ρόλους. Αυτά περιλαμβάνουν: το Βικιλεξικό, ένα πρόγραμμα λεξικού ελεύθερης πρόσβασης, τα Βικιβιβλία, ένα πρόγραμμα με βιβλία και εγχειρίδια ελεύθερης πρόσβασης, τη Βικιθήκη, μια βιβλιοθήκη ελεύθερης πρόσβασης, τα Βικιφθέγματα, συλλογή αποφθεγμάτων, και τα Βικινέα, μια πηγή νέων ελεύθερης πρόσβασης. Τα Κοινά (Wikimedia Commons) είναι μια κοινή αποθήκη μέσων που εξυπηρετεί όλα τα αδελφικά εγχειρήματα (συμπεριλαμβανομένης και της Βικιπαίδειας). Η Βικιπαίδεια και τα αδελφικά της εγχειρήματα διοικούνται από τον Ίδρυμα Wikimedia.

7. ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΜΕΣΩ INTERNET

 

ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΝΕΩΝ ΜΕΣΩ INTERNET

Το 75% των καταναλωτών ηλικίας 14-25 ετών, οι λεγόμενοι Millennials, θεωρούν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή καλύτερο μέσο ψυχαγωγίας από την τηλεόραση, σύμφωνα με νέα έρευνα της Deloitte στην οποία συμμετείχαν 8.800 καταναλωτές ηλικίας 14-75 ετών από τη Βραζιλία, τη Γερμανία, την Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.

Τα αποτελέσματα της έρευνας φανερώνουν ότι οι Millennials παρουσιάζουν εντυπωσιακές ομοιότητες στις προτιμήσεις και στη συμπεριφορά τους όσον αφορά στην κατανάλωση νέων ψηφιακών μέσων και αποτελούν μία παγκόσμια γενιά καταναλωτών που πρωτοπορεί και υιοθετεί γρήγορα τις νέες τεχνολογίες (early adopters).

Πιο συγκεκριμένα, οι Millennials είναι η γενιά που αφιερώνει τον περισσότερο χρόνο στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, στη μουσική και στη χρήση του διαδικτύου για κοινωνική συναναστροφή σε σχέση με τις υπόλοιπες. Σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte, το 80% ψάχνει, "κατεβάζει" και ακούει μουσική από το διαδίκτυο σε τακτική βάση, ενώ το 73% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο πολύ συχνά για κοινωνική δικτύωση και άμεση επικοινωνία.

YOUTUBE


To YouTube είναι ένας δημοφιλής διαδικτυακός τόπος, ο οποίος επιτρέπει αποθήκευση, αναζήτηση και αναπαραγωγή ψηφιακών ταινιών.

Δημιουργήθηκε το Φεβρουάριο του 2005 και το Νοέμβριο του 2006 ονομάστηκε από το περιοδικό Time "Invention of the Year 2006" (Η Εφεύρεση του 2006). Τον Οκτώβριο του 2006, η εταιρεία αγοράστηκε από την Google με ανταλλαγή μετοχών αξίας 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ και σήμερα λειτουργεί ως θυγατρική της Google. Η εταιρία εδρεύει στο Σαν Μπρούνο της Καλιφόρνια, και χρησιμοποιεί την τεχνολογία Adobe Flash Video για να εμφανιστεί μια μεγάλη ποικιλία από το περιεχόμενο φτιαγμένο από χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των κλιπ ταινιών, κλιπ τηλεόρασης, βίντεο και μουσικής, καθώς και ερασιτεχνικό περιεχόμενο, όπως το video blogging και σύντομα πρωτότυπα βίντεο. Μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου στο YouTube έχει φορτωθεί από τα άτομα, αν και μέσα μαζικής ενημέρωσης και επιχειρήσεις συμπεριλαμβανομένων των CBS, BBC, Vevo και άλλες οργανώσεις παρέχουν ορισμένο από το υλικό τους μέσω του site, ως μέρος του προγράμματος εταιρικής σχέσης YouTube. .

Όλοι μπορούν να βλέπουν τις αποθηκευμένες ψηφιακές ταινίες (βίντεο), ενώ τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να αποθηκεύουν απεριόριστο αριθμό ταινιών με χρονικό όριο δεκαπέντε λεπτών το κάθε βίντεο. Μαζί με τις ταινίες φαίνεται και ο αριθμός των μελών που τις έχουν δει, ώστε να φαίνονται ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς. Επίσης ένας χρήστης μπορεί να πεί αν του αρέσει ένα βίντεο ή όχι. Τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να αφήσουν σχόλια στο κάθε βίντεο και να πατήσουν το κουμπί "Μου αρέσει" καθώς επίσης και να βαθμολογήσουν τα σχόλια άλλων χρηστών.

Μη εγγεγραμένοι χρήστες μπορούν να παρακολουθήσουν τα βίντεο, ενώ οι εγγεγραμμένοι χρήστες επιτρέπεται να ανεβάσουν απεριόριστο αριθμό βίντεο. Βίντεο που θεωρούνται ότι περιέχουν δυνητικά προσβλητικό περιεχόμενο είναι διαθέσιμα μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες 18 και άνω.

Η προβολή βίντεο YouTube σε έναν προσωπικό υπολογιστή απαιτεί το Adobe Flash Player plug-in για να εγκατασταθεί στον φυλλομετρητή. Το Adobe Flash Player plug-in είναι ένα από τα πιο κοινά κομμάτια του λογισμικού που εγκαθίσταται σε προσωπικούς υπολογιστές και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 75% του υλικού βίντεο που είναι διαθέσιμο στο Διαδίκτυο.

Τον Ιανουάριο 2010, το YouTube ξεκίνησε μια πειραματική έκδοση του site που χρησιμοποιεί την ενσωματωμένη multimedia δυνατότητα των web browsers που υποστηρίζουν το πρότυπο HTML5. Αυτό επιτρέπει σε βίντεο να είναι ορατό χωρίς απαίτηση Adobe Flash Player ή οποιοδήποτε άλλο plug-in να εγκατασταθεί.

Το YouTube έχει μια σελίδα που επιτρέπει στους υποστηριζόμενους περιηγητές να επιλέξουν για τη δοκιμή HTML5. Μόνο οι browsers που υποστηρίζουν βίντεο HTML5 χρησιμοποιώντας τις H.264 ή WebM μορφές, μπορούν να παίξουν τα βίντεο, και δεν είναι όλα τα βίντεο στην ιστοσελίδα διαθέσιμα.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 13 Νοέμβριος 2013 12:34  

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1914

Αποδίδονται ατομικοί αριθμοί στα χημικά στοιχεία.

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΡΤ Συνεδρίο

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.

SPOT Τεχνικού Μουσείου

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.