Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

ΑΡΧΗ | Αποθήκευση όλων των δημοσιευμένων άρθρων | Ξεκινάει ο μαθητικός/φοιτητικός διαγωνισμός Imagine Cup 2013

Ξεκινάει ο μαθητικός/φοιτητικός διαγωνισμός Imagine Cup 2013

E-mail Εκτύπωση PDF

Γνωρίστε τον Μέντορα Χατζηλεοντιάδη που οδηγεί στη νίκη Έλληνες φοιτητές


Δεκτές άρχισαν να γίνονται από τις 6 Σεπτεμβρίου οι δηλώσεις συμμετοχής στον διεθνή μαθητικό/φοιτητικό διαγωνισμό που διοργανώνει η Microsoft επί έντεκα συναπτά έτη. Στο Imagine Cup 2013 μπορούν να συμμετέχουν φοιτητές και μαθητές άνω των 16 ετών που αναπτύσσουν εφαρμογές με εργαλεία της Microsoft.

To Imagine Cup 2013 αλλάζει δομή και από τον τρέχοντα διαγωνισμό περιλαμβάνει τρεις κατηγορίες. Στην κατηγορία Wolrd Citizenship, οι διαγωνιζόμενοι παρουσιάζουν εφαρμογές «που έχουν την προοπτική να επιδράσουν θετικά την ανθρωπότητα». Η δεύτερη κατηγορία αφορά στα βιντεοπαιχνίδια (Games) που έχουν αναπτυχθεί πάνω στις πλατφόρμες της Microsoft, δηλαδή Windows 8, Windows Phone, με το Kinect για Windows Software Development Kit και Xbox Indie Games. Τέλος, η τρίτη κατηγορία αφορά την καινοτομία (Innovation) με πρωτότυπες εφαρμογές που εισάγουν κάτι νέα στα κοινωνικά δίκτυα, στις διαδικτυακές αγορές ή στην έρευνα. Όλες οι εφαρμογές πρέπει να έχουν αναπτυχθεί με τεχνολογία και εργαλεία της Microsoft.

Τρεις νεαροί προγραμματιστές που θα διακριθούν στην 1η, 2η και 3η θέση σε κάθε κατηγορία θα λάβουν χρηματικό έπαθλο 50.000, 10.000 και 5.000 δολαρίων αντίστοιχα.

Εκτός από τους διαγωνισμούς, οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να διαγωνιστούν και στα online Challenges που επικεντρώνονται κατά κύριο λόγο σε συγκεκριμένες τεχνολογίες και πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των Windows 8 apps, Windows Azure και Windows Phone. Τα χρηματικά έπαθλα και σε αυτήν την ενότητα έχουν αυξηθεί στα 10.000, 5.000 και 3.000 δολάρια για τους τρεις πρώτους που θα διακριθούν.

Το Imagine Cup αποτελεί ένα διεθνή διαγωνισμό που διαρκεί όλο το έτος και κορυφώνεται με τους παγκόσμιους τελικούς, οι οποίοι για το 2013 θα πραγματοποιηθούν στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, από τις 8 έως τις 11 Ιουλίου.

Οι διεθνείς φιναλίστ θα έχουν επίσης την ευκαιρία να υποβάλουν αίτηση για να διεκδικήσουν μερίδιο από τα Imagine Cup Grants, μια χρηματική επιχορήγηση που ανέρχεται στα 3 εκατομμύρια δολάρια και θα επενδυθεί από τη Microsoft σε ορίζοντα τριετίας, προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές να πραγματοποιήσουν τις ιδέες τους.

O δικτυακός τόπος του διαγωνισμού βρίσκεται στην διεύθυνση: http://imaginecup.com/

 

 

Γνωρίστε τον Μέντορα Χατζηλεοντιάδη που οδηγεί στη νίκη Έλληνες φοιτητές
Ο δάσκαλος που κάνει πρωταθλητισμό



O Λεόντιος Χατζηλεοντιάδης (εμφανίζεται τρίτος από αριστερά) ήταν ένας από τους δύο καθηγητές διεθνώς που τιμήθηκαν για τη συνολική τους συνεισφορά και την εξαιρετική καθοδήγηση που προσφέρουν ως μέντορες στις ομάδες φοιτητών που συμμετέχουν στον παγκόσμιο διαγωνισμό.

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που ο Λεόντης επέστρεψε ευχαριστημένος από την Αυστραλία, εκεί όπου έγινε ο μεγάλος τελικός στον φετινό παγκόσμιο φοιτητικό διαγωνισμό Imagine Cup.

Φορτωμένος με ένα βαρύτιμο προσωπικό βραβείο, ο άνθρωπος αυτός είχε αναλάβει, για πολλοστή φορά, τον ρόλο του Μέντορα των Ελλήνων φοιτητών που συμμετείχαν στον γνωστό διαγωνισμό πληροφορικής που διοργανώνει επί σειρά ετών η Microsoft.


Ο Λεόντιος Χατζηλεοντιάδης ήταν ο μέντορας της ομάδας Ελλήνων φοιτητών που συμμετείχαν στον παγκόσμιο τελικό του 2012 με το έργο Symbiosis. Με την επίβλεψή του Λεόντη,
Δημήτρης Μανδηλιώτης, Κώστας Τούμπας, Κατερίνα Κυπριώτη και Κική Κάζα, φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, διακρίθηκαν στις έξι καλύτερες ομάδες στον κόσμο, στον Σχεδιασμό Λογισμικού με το έργο Symbiosis (αφορά στην νόσο Αλτσχάιμερ, ένα έργο για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε στο tech.in.gr).

Το 2012 ο δάσκαλος-μέντορας τιμήθηκε με ένα πολύ σημαντικό βραβείο, το Faculty Champion Award του Imagine Cup, βραβείο που απονεμήθηκε μόνο σε δύο καθηγητές-μέντορες από όλο τον κόσμο. Ο Λεόντης, το αφιέρωσε στην μνήμη της μητέρας του.

Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Αριστοτέλειο αναλάμβανε αφιλοκερδώς τον ρόλο του μέντορα στο Imagine Cup.


Την πρώτη χρονιά που η Ελλάδα συμμετείχε στο Imagine Cup διακρίθηκε το SmartEyes, ένα σύστημα υποβοήθησης στην πλοήγηση ατόμων με μερική ή ολική απώλεια όρασης στο αστικό περιβάλλον.

Με μέντορα τον Λεόντη, ο Δημήτρης Μπίσιας, ο Νίκος Τριχάκης, η Στυλιανή Ταπλίδου και η Ελίνα Κορκόντζηλα συμμετείχαν με ένα σύστημα παροχής πληροφοριών καθοδήγησης -προορισμοί, οδηγίες, ενδιαφέρουσες τοποθεσίες- πολύ πριν μάθουμε για τα Google Glasses. Τον επόμενο χρόνο, μια ακόμα ελληνική ομάδα με τον ίδιο ως μέντορα θα επιστρέψει με τρόπαιο την 2η θέση (Sign2Talk) στο Imagine Cup 2005. Θα ακολουθήσουν κι άλλες.

«Κάτι σπουδαίο πρέπει να 'χει αυτός ο καθηγητής, όλο νίκες φέρνει»,
θυμάμαι να μου λέει ένας συνάδελφος χρόνια μετά όταν μια ακόμα «ομάδα Χατζηλεοντιάδη» διακρινόταν στον ελληνικό τελικό.

Το προφίλ του θα το βρείτε
στο... Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, και σε πολλά ακόμα σάιτ μουσικού ενδιαφέροντος αφού η ανάλυση κάθε λογής σημάτων, τα νευρωνικά δίκτυα και ο προγραμματισμός δεν είναι τα μόνα του ατού.

Ζητήσαμε από τον διακεκριμένο μέντορα να μας εξηγήσει γιατί έχει πάρει τόσο στα σοβαρά τον ρόλο του δασκάλου. Διαβάστε και αποκρυπτογραφήστε τα όσα, ενδιαφέροντα, μας είπε μιλώντας για αντισυμβατικό τρόπο σκέψης και για εφαρμογές προς όφελος ανθρώπων με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά:


Ποιος είναι ο ρόλος του Μέντορα στον διαγωνισμό Imagine Cup;


«Ο Μέντορας δημιουργεί τον ερευνητικό χώρο στον οποίο θα αναπτυχθεί όλη η δραστηριότητα της ομάδας, προσδιορίζοντας την ιδέα, τις ιδιαιτερότητες, τις απαιτήσεις και τα χαρακτηριστικά του project.


Αναπτύσσει ένα κλίμα συνεργασίας που στοχεύει στην εκμαίευση της βέλτιστης συμμετοχής του κάθε μέλους της ομάδας στην ανάπτυξη του project, δίνοντας αφορμές για την κατάκτηση δεξιοτήτων, τόσο ατομικών όσο και συλλογικών.


Παρέχει μια διέξοδο πρόληψης και εκτόνωσης τυχόν προβλημάτων, διατηρώντας, ταυτόχρονα, ενεργές τις ευαισθησίες και τον ενθουσιασμό των φοιτητών για την επίτευξη των στόχων (ενδιάμεσων/τελικών).»


Πόσες και ποιες ομάδες έχετε συντονίσει στον πλαίσιο του διαγωνισμού;


«Ο συντονισμός φοιτητικών ομάδων στα πλαίσια του Imagine Cup ξεκίνησε το 2004 με την ομάδα
SmartEyes (έξυπνο σύστημα πλοήγησης στον αστικό ιστό για άτομα με προβλήματα όρασης), και συνεχίστηκε με τις ομάδες Sign2Talk (2005, φορετό σύστημα μετάφρασης της νοηματικής γλώσσας σε φωνή και αντίστροφα), AllergyOn! (2006, σύστημα ενημέρωσης και προστασίας ατόμων με αλλεργικές παθήσεις), Noesis (2007, καινοτόμο σύστημα εκπαίδευσης παιδιών στο φάσμα του αυτισμού), Epione (2011, καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και διαχείρισης πόνου), Symbiosis (2012, καινοτόμο σύστημα υποστήριξης της κοινότητας Alzheimer (ασθενών, φροντιστών, γιατρών).»
Προηγούμενες φωτογραφίες

Σημειώστε ότι η Symbiosis έφτασε στους φιναλίστ και, αποτελεί μια από τις έξι καλύτερες ομάδες στον κόσμο στον Σχεδιασμό Λογισμικού. Στον διαγωνισμό του 2004 η ομάδα Χατζηλεοντιάδη είχε κατακτήσει την 3η θέση παγκοσμίως και σε αυτόν του 2005, την 2η θέση στην κατηγορία «Σχεδιασμός Λογισμικού».

Είναι πράγματι «εθιστικό» το mentoring και που αποδίδετε τον δικό σας διαφαινόμενο «εθισμό», δεδομένου ότι δεν πληρώνεστε, ούτε απολαμβάνετε μέρος τυχόν βραβείου;

«Όλα ξεκινούν από την ανθρώπινη προσέγγιση του εκπαιδευτικού πλαισίου του πανεπιστημίου, δημιουργώντας μια κατεύθυνση ανάπτυξης καινοτόμων ιδεών με τους φοιτητές.


Ο εθισμός εδράζεται στην ανάγκη επικοινωνίας και συνεργασίας μαζί τους σε ένα πλαίσιο που ξεπερνά τα εσκαμμένα, και επιτρέπει τη φαντασία, την ενέργεια και τη νεανική τόλμη να οριοθετήσει και να παράξει δημιουργικά αποτελέσματα προς όφελος της κοινωνίας.

οι μαθητές μπορούν να γίνουν ό,τι θέλουν στη ζωή τους, ο δάσκαλoς όμως θα πρέπει να παραμένει πάντα δάσκαλος

Η σχέση που αναπτύσσεται είναι χωρίς ιεραρχίες, αλλά μέσα από κοινό σεβασμό, δομεί την ικανοποίηση της έρευνας και την ανταπόδοση σε χώρους αποστασιοποιημένους από οικονομικές απολαβές.

Η εκπαιδευτική διάσταση του διαγωνισμού εμπεριέχει όλες τις πρωτοβουλίες σχεδίασης, υλοποίησης, εφαρμογής, παρουσίασης και κρίσης των ιδεών, αντανακλώντας ένα ολοκλήρωμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, που προσθέτουν τόσο σε προσωπικό επίπεδο για κάθε ένα φοιτητή, όσο και στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς όλης της ομάδας.


Έτσι, αισθάνομαι ιδιαίτερα ευνοημένος για τη δυνατότητα που μου δίνουν οι φοιτητές μου σε κάθε συμμετοχή στο Imagine Cup να βιώνω όλα τα στάδια μιας τέτοιας ωρίμανσής τους. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη ικανοποίηση που νιώθω μέσα από την όλη διαδικασία.»


Εκτός από την επιτυχία, τι κοινό θα λέγατε ότι έχουν όλες οι ομάδες που «προπονήσατε» ώστε να θεωρηθεί «υπογραφή Χατζηλεοντιάδη», δεδομένου ότι οι όροι συμμετοχής δεν σας επιτρέπουν να συμμετέχετε στο project της ομάδας;

«Την πίστη ότι μπορούν να δημιουργήσουν, με χρήση της τεχνολογίας, μια καινοτόμα εφαρμογή προς όφελος της κοινωνίας, και ειδικότερα, των κοινωνικών ομάδων με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (π.χ., ΑμεΑ, τρίτη ηλικία), και τον αντισυμβατικό τρόπο σκέψης που ενεργοποιεί η φαντασία και επιτρέπει σε αυτό που φαντάζει ανέφικτο να γίνει εφικτό.»


Τι θεωρείτε «επιτυχία»;


«Τη δυνατότητα συμμετοχής σε μια διαδικασία κυοφορίας και πραγμάτωσης μιας νέας ιδέας και τη βίωση της αίσθησης ότι μέσα από αυτή μπορεί να γίνει η ζωή γύρω μας και μέσα μας λίγο καλύτερη.»


Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που οδηγούν τις ομάδες σας σε αυτήν την επιτυχία στον διαγωνισμό, και πως ταξινομούνται;

«Αρχικά είναι το πλαίσιο του ίδιου του διαγωνισμού. Ειδικότερα, οι δυνατότητες που παρέχονται από τις τεχνολογίες της Microsoft σε συνδυασμό με τη στήριξη που δίνει το Κέντρο Καινοτομίας της Microsoft στην υλοποίηση ενός τέτοιου διαγωνισμού, εξασφαλίζουν την εμπιστοσύνη των φοιτητών στο να αφιερώσουν πολύ (τις περισσότερες φορές όλο) από τον ελεύθερό τους χρόνο στο να μπορέσουν να συμμετάσχουν και μετρήσουν τις δημιουργικές δυνάμεις τους σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.


Στη συνέχεια, είναι τα χαρακτηριστικά της προτεινόμενης ιδέας και ο τρόπος πρόσληψής τους από τους φοιτητές. Κατά πόσο, δηλαδή, μπορούν να "μολυνθούν" από το πάθος και την ελκυστικότητά των διαφαινόμενων διαστάσεων της ίδιας της ιδέας (ανθρωπιστικές, τεχνολογικές, αναπτυξιακές).

Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει η απουσία εξασφαλισμένης μετρήσιμης επιτυχίας. Πάντα ξεκινούμε από το τίποτα για να καταλήξουμε στο κάτι, απολαμβάνοντας συνεχώς τη διαδρομή και την έκφραση της δημιουργικότητας στα επιμέρους βήματα.

Τέλος, η ανάπτυξη και ωρίμανση μιας πραγματικής σχέσης συνεργασίας σε έναν χώρο δημιουργίας που ανοίγει δρόμους ζωής, άλλες φορές επαγγελματικούς, κυρίως όμως εσωτερικής μεταγνωστικής εμπειρίας, που, από τη στιγμή που βιώνεται, παραμένει για πάντα.»

Ευκαιρία για ανάπτυξη δεξιοτήτων το Imagine Cup

Ο Φώτης Δραγανίδης είναι ένας άνθρωπος που πρωταγωνιστεί στην οργάνωση του Imagine Cup στην Ελλάδα, από την θέση του Γενικού Διευθυντή στο Κέντρο Καινοτομίας της Microsoft. Τον ρωτήσαμε τι μπορεί να σημαίνει η συμμετοχή σε έναν παγκόσμιο φοιτητικό διαγωνισμό εν καιρώ οικονομικής κρίσης.

«Tην επόμενη δεκαετία, χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ να εντοπίσουμε, να παρακινήσουμε και να αξιοποιήσουμε το ταλέντο των νέων της Ελλάδας και το Imagine Cup είναι πλέον ένας σημαντικός θεσμός σε αυτήν την κατεύθυνση - κάθε χρόνο συγκεντρώνει πολλούς από τους πιο ελπιδοφόρους φοιτητές τεχνολογίας.


Οι φοιτητές μας, με το πέρας των σπουδών τους, θα εισέλθουν σε μια αγορά εργασίας με αρκετές προκλήσεις και το Imagine Cup είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να αναπτύξουν τεχνικές δεξιότητες, soft skills και να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους.


Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που πολλές από τις ελληνικές ομάδες έχουν διακριθεί σε παγκόσμιο επίπεδο και που κάποιες από τις ομάδες που έχουν συμμετάσχει έχουν πλέον τα δικά τους τεχνολογικά startups.»

Ποια εργαλεία συνδυάστηκαν για την ανάπτυξη καινοτόμων project στα χέρια εκπαιδευόμενων προγραμματιστών, όπως οι φοιτητές που συμμετέχουν στο Imagine Cup;

Η Ελένη Ραχανιώτου, Διευθύντρια Τεχνολογίας στην Microsoft Ελλάς μας υπέδειξε τα εργαλεία για την ανάπτυξη των νικηφόρων project.

«Οι συμμετέχοντες φοιτητές στο διαγωνισμό ImagineCup έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να χρησιμοποιήσουν τεχνολογίες αιχμής Microsoft και καινοτόμες τάσεις της πληροφορικής, όπως το
Cloud Computing με Azure Services, τόσο για την ανάπτυξη εφαρμογών, όσο και για τη διάθεση αυτών μέσω πρωτοποριακών συσκευών.

Έτσι για παράδειγμα φέτος, οι συμμετέχουσες ομάδες στην Ελλάδα εργάστηκαν με την τελευταία έκδοση του
Microsoft .NET Framework 4.5 και την πιλοτική πλατφόρμα ανάπτυξης Visual Studio 2011 Beta για δημιουργία Windows 8 εφαρμογών με χρήση του πρωτοποριακού Metro-style User Interface, καθώς επίσης και διάθεση των εφαρμογών σε χρήστες μέσω των καινούργιων συσκευών Windows Phone 7.5 και Windows 8 tablet.

Επιπλέον, ανέπτυξαν διαδραστικές εφαρμογές όπου το ανθρώπινο σώμα αποτελεί ουσιαστικά το «τηλεχειριστήριο» των λειτουργιών με χρήση της πρωτοποριακής τεχνολογίας
Kinect

Το Imagine Cup 2013 θα διεξαχθεί στην Ρωσία (Αγία Πετρούπολη) το καλοκαίρι του επόμενου χρόνου, εκεί όπου ο ουρανός μοιάζει να μην σκοτεινιάζει ποτέ. Η ομάδα Χατζηλεοντιάδη
ταιριάζει να είναι εκεί.

Ανθή Παναγιωτάκη
@techingr
ΑΝΑΡΤΗΘΗΚΕ: in.gr News Letter
Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 08 Σεπτέμβριος 2012 15:54  

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1938

Εφευρίσκεται η τεχνική της ξηρογραφίας, που οδήγησε στη σύγχρονη τεχνική των φωτοαντιγράφων.

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΡΤ Συνεδρίο

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.

SPOT Τεχνικού Μουσείου

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.