Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Γεγονός η πρώτη εμπορική αποστολή στο πολυεθνικό τροχιακό συγκρότημα

E-mail Εκτύπωση PDF
 

Το σκάφος ανεφοδιασμού Dragon προσδέθηκε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

 

Περίπου στις 18.30 ώρα Ελλάδας την Παρασκευή προγραμματιζόταν να προσδεθεί στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό το σκάφος ανεφοδιασμού Dragon, η πρώτη εμπορική αποστολή στο πολυεθνικό τροχιακό συγκρότημα.

Το Dragon, η κάψουλα της καλιφορνέζικης εταιρείας SpaceX,
εκτοξεύτηκε την Τρίτη και υποβλήθηκε σε δοκιμές προτού ανυψωθεί σταδιακά στην τροχιά του ISS, περίπου 370 χλμ. από το έδαφος.

Η πιο κρίσιμη φάση της αποστολής ήταν στιγμή που o ρομποτικός βραχίονας Canadarm του σταθμού συνέλαβε την κάψουλα για να τη μεταφέρει στη θυρίδα πρόσδεσης.


Η επιχείρηση, όπως ανακοίνωσε η NASA, ολοκληρώθηκε με επιτυχία στις 16.56 ώρα Ελλάδας, την ώρα που ο σταθμός βρισκόταν πάνω από τη βορειοδυτική Αυστραλία.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 31 Μάιος 2012 12:55 Περισσoτερα...
 

Το πείραμα της διπλής σχισμής και το μυστήριο του κβαντικού κόσμου

E-mail Εκτύπωση PDF

Συγγραφέας: Σπύρος Κιτσινέλης

   

Ίσως το μεγαλύτερο μυστήριο του φυσικού μας κόσμου να είναι αυτό που αποτελεί την καρδιά της κβαντικής φυσικής πάνω στην οποία είναι χτισμένη ένα μεγάλο μέρος των τεχνολογικών μας επιτευγμάτων. Το μυστήριο αυτό αφορά στη φύση του κβαντικού κόσμου και αποτέλεσε αντικείμενο φιλονικίας μεταξύ μεγάλων επιστημόνων για αιώνες. Η φιλονικία αυτή ξεκίνησε μεταξύ ενός στρατοπέδου με πρωτοστάτη τον Νεύτωνα και οι οποίοι πίστευαν στη σωματιδιακή φύση του φωτός και αναφέρονταν συχνά στην ανάκλαση του φωτός για να στηρίξουν το πιστεύω τους. Στο αντίπαλο στρατόπεδο με πρωτοστάτες τον Hooke και Huygens, οι επιστήμονες πίστευαν στην κυματική φύση του φωτός και ανέφεραν φαινόμενα όπως η περίθλαση.

Οι ιδέες του Huygens και των ομοϊδεατών του όμως επισκιάστηκαν από το μεγάλης βαρύτητα όνομα του Νεύτωνα. Ήταν στις αρχές του 19ου αιώνα όταν η κυματική φύση του φωτός ξανάρθε στο προσκήνιο μετά από ένα απλό αλλά ιδιοφυές πείραμα του Young και το οποίο ονομάστηκε το πείραμα της διπλής σχισμής. Σε αυτό το πείραμα ο Young έριξε φως προς ένα τοίχο το οποίο περιείχε 2 μικρές σχισμές. Σε ένα δεύτερο τοίχο από πίσω το φως δεν έφτασε μόνο στα σημεία ακριβώς πίσω από τις σχισμές αλλά δημιούργησε σε όλο τον τοίχο εναλλασσόμενες φωτεινές και σκοτεινές λωρίδες, κάτι που μαρτυρούσε ότι το φως ταξίδεψε ως κύμα και περνώντας τις 2 σχισμές τα δυο νέα κύματα προκάλεσαν συμβολή με αποτέλεσμα την ακύρωση τους σε κάποια σημεία και την πρόσθεση τους σε άλλα.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 31 Μάιος 2012 12:57 Περισσoτερα...
 

Καραθεοδωρή και Αϊνστάιν: «μίλησαν» τα αρχεία

E-mail Εκτύπωση PDF
 Τα γραπτά στοιχεία δεν στηρίζουν την άποψη ότι ο μαθηματικός Κ.Καραθεοδωρή ήταν καθοδηγητής ή συνεργάτης του Αϊνστάιν στην περίφημη Θεωρία της Σχετικότητας

Συγγραφέας: Καθηγητής Χάρης Βάρβογλης


 

Αριστερά, ο Καραθεοδωρή την εποχή που ήταν καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Γκέτινγκεν. Δεξιά, νεαρός ο Αϊνστάιν, την εποχή που γνωρίστηκε με τον Καραθεοδωρή.

Μια από τις πιο διαδεδομένες επιστημονικές πληροφορίες στο Διαδίκτυο είναι ότι ο μεγάλος έλληνας μαθηματικός Καραθεοδωρή «βοήθησε», κατά κάποιον τρόπο, τον Αϊνστάιν στη διατύπωση της Θεωρίας της Σχετικότητας. Εχει άραγε η αντίληψη αυτή κάποια βάση; Η πρόσφατη δημοσίευση των αρχείων του Αϊνστάιν από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ μού έδωσε την ευκαιρία να αναζητήσω την αλήθεια μέσα από τα σωζόμενα γραπτά ντοκουμέντα, κυρίως την αλληλογραφία των δύο επιστημόνων. Τα ντοκουμέντα αυτά, που έφθασαν στα χέρια μου χάρη στη βοήθεια της κυρίας Μπάρμπαρα Βολφ του Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ και μεταφράστηκαν από τον συνάδελφο στο ΑΠΘ Νίκο Στεργιούλα, αποτελούνται από έξι επιστολές του Καραθεοδωρή προς τον Αϊνστάιν, τέσσερις επιστολές του Αϊνστάιν προς τον Καραθεοδωρή και την περίληψη μιας ανακοίνωσης του Καραθεοδωρή στην Πρωσική Ακαδημία Επιστημών. Από το υλικό αυτό ιδιαίτερο επιστημονικό ενδιαφέρον έχουν οι επιστολές που αντηλλάγησαν το φθινόπωρο του 1916, έναν χρόνο μετά τη δημοσίευση της Γενικής Θεωρίας της Σχετικότητας, καθώς και η ανακοίνωση στην Πρωσική Ακαδημία Επιστημών. Αν έπρεπε να απαντήσει κανείς μονολεκτικά κατά πόσον από τα στοιχεία αυτά προκύπτει κάποιου είδους συνεισφορά του Καραθεοδωρή στην αρχική διατύπωση της Θεωρίας της Σχετικότητας, η απάντηση θα ήταν ένα ξερό «όχι». Ωστόσο η απάντηση αυτή θα αδικούσε τον Καραθεοδωρή, όχι μόνον επειδή δεν είχε ανάγκη να εμφανισθεί ως αρωγός του Αϊνστάιν για να αποδειχθεί το μεγάλο του επιστημονικό ανάστημα, όσο και επειδή είχε πράγματι κάποια εμπλοκή με τη Θεωρία της Σχετικότητας, τόσο την Ειδική όσο και τη Γενική.

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 27 Μάιος 2012 08:11 Περισσoτερα...
 

Πειράματα Χημείας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε Video

E-mail Εκτύπωση PDF

             Συγγραφέας
Πολυχρόνης Σ. Καραγκιοζίδης
           M.Sc Χημικός

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

  1. Κάτοπτρο  αργύρου. Tollens reaction
  2. Οξείδωση αλδεϋδομάδας με φελίγγειο υγρό.
  3. Οξείδωση αλκοόλης σε καρβωνυλική ένωση με CuO.
  4. Επίδραση της θερμοκρασίας στη θέση Χημικής Ισορροπίας.
  5. Αλοφορμική αντίδραση σε δύο λεπτά.
  6. Ηλεκτρόλυση διαλύματος ΚΙ
  7. Τέλεια και ατελής καύση
  8. Επίδραση Κ ή Na σε νερό. Σχεδόν ασφαλής μέθοδος.
  9. Ηλεκτρικό στοιχεί Cu - Mg

10.  Παραγωγή και ανίχνευση CO2 και O2

11.  Παραγωγή και ανίχνευση Ο3

12.  Σειρά δραστικότητας μετάλλων

13.  Χημική κινητική - διάγραμμα

14.  Χημική κινητική. Συγκέντρωση - θερμοκρασία.

15.  Ανάφλεξη. Εντυπωσιακό αλλά όχι διδακτικό.

16.  Πείραμα έκπληξη με άλλον παρουσιαστή. (για να σπάσουμε τη μονοτονία)

 

Επιστροφή στην αρχική σελίδα www.polkarag.gr

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 26 Μάιος 2012 09:26
 

ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΚΔΕΜΤ - ΝΟΗΣΙΣ: Αυτοκίνητο Ford T

E-mail Εκτύπωση PDF
 Το Ford T ανακηρύχτηκε "Αυτοκίνητο του 20ου αιώνα" και ήταν αυτό που έβαλε «στις ρόδες» την Αμερική και όχι μόνον.

Ο Χένρυ Φόρντ, που είχε κατασκευάσει το πρώτο του αυτοκίνητο το 1892, υιοθετώντας τη μέθοδο της «γραμμής παραγωγής» (εξού και ο όρος “φορδισμός”) κατάφερε να κατασκευάζει 1.000 αυτοκίνητα την ημέρα, για να ξεπεράσει τα 15 εκατομμύρια στα 19 χρόνια παραγωγής του (1908-1927).

Διέθετε 4-κύλινδρο κινητήρα 2.863 κ.ε. με ισχύ 20 ίππων και από το 1915 απέκτησε ηλεκτρικά φώτα. Στα πρώτα χρόνια της παραγωγής του μπορούσε να παραγγελθεί «σε οποιοδήποτε χρώμα, αρκεί αυτό να ήταν το μαύρο», αφού αυτό ήταν το πιο βολικό στη γραμμή παραγωγής. Αργότερα βέβαια (και λόγω του ανταγωνισμού) υπήρχε η δυνατότητα συνδυασμού και άλλων χρωμάτων, ενώ από το 1926 αντικαταστάθηκαν και οι παραδοσιακές ξύλινες ζάντες με τις μεταλλικές ακτινωτές.

Καλύτεροι αγοραστές ήταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της Ford, κάτι που είχε επιδιώξει ο ίδιος ο Φορντ, προσφέροντας καλύτερους μισθούς στο προσωπικό του.

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 26 Μάιος 2012 17:52 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 120 από 145

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1909

Κατακτάται ο Βόρειος Πόλος.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου