Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Τιμάμε τον S.p.l. Sorensen: 5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για τον Δανό που επινόησε την κλίμακα PH

E-mail Εκτύπωση PDF

Το Doodle της Google έχει ένα ξεχωριστό παιχνιδάκι σήμερα και εμείς αναζητάμε περισσότερες λεπτομέρειες

Λευτέρης Σαββίδης

29 Μαΐου 2018

Αποτέλεσμα εικόνας για S.P.L. S?rensen

Ο Δανός επιστήμονας, S.p.l. Sorensen, είναι ο άνδρας που σύστησε στον κόσμο την κλίμακα μέτρησης pH και το πρόσωπο που επέλεξε για το σημερινό της Doodle, η μηχανή αναζήτησης της Google. Ήταν εκείνος που επινόησε στις αρχές του 20ου αιώνα την κλίμακα μέτρησης οξύτητας ή αλκαλικότητας, η οποία αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για μια σειρά από δραστηριότητες σήμερα.

Τι είναι το pH;

Διαβάζουμε στην ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια: Το pH αποτελεί μέτρο οξύτητας ή αλκαλικότητας μιας χημικής ουσίας, εξ ου και αναφέρεται ως ενεργός οξύτητα.

Η έννοια και η κλίμακα του pH επινοήθηκε, όπως προείπαμε, το 1909 από το Δανό χημικό Σέρενσεν (S?ren Peter Lauritz Sorensen), επικεφαλής του χημικού τμήματος του εργαστηρίου Carlsberg.

Η ενεργός οξύτητα ή pH (προφέρεται πεχά) είναι ένας εύχρηστος τρόπος έκφρασης της συγκέντρωσης των ιόντων υδρογόνου πιο σωστά των κατιόντων υδροξωνίου (H3O+) σε ένα υδατικό διάλυμα.

Στους 25 °C, η κλίμακα pH κυμαίνεται από 0 έως 14 και χρησιμοποιείται ευρέως για τον προσδιορισμό της οξύτητας ενός διαλύματος. Διαλύματα για τα οποία η τιμή του pH είναι μικρότερη από 7 χαρακτηρίζονται ως όξινα, ενώ διαλύματα με pH μεγαλύτερο από 7 χαρακτηρίζονται αλκαλικά.

Tέλος, τα διαλύματα με pH=7 ονομάζονται ουδέτερα. Στο διπλανό πίνακα εμφανίζονται οι τιμές του pH για τα διαλύματα ορισμένων ουσιών που χρησιμοποιούνται συχνά.

Για τα περισσότερα διαλύματα η τιμή του pH βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο 0 και το 14, ακριβέστερα μεταξύ 1 και 13 αφού οι μετρήσεις pH στα άκρα της κλίμακας εμπεριέχουν μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας. Παρόλ' αυτά, ιδιαίτερα όξινα ή αλκαλικά διαλύματα είναι δυνατόν θεωρητικά να έχουν pH μικρότερο από 0 ή μεγαλύτερο από 14. Κάτι τέτοιο δεν αντιτίθεται στο μαθηματικό ορισμό του pH, το οποίο ως λογαριθμική συνάρτηση μπορεί θεωρητικά να παίρνει οσοδήποτε μικρές και οσοδήποτε μεγάλες τιμές. Εντούτοις, αρνητικές τιμές pH αντιτίθενται στον "χημικό" ορισμό του pH και δε μπορούν να μετρηθούν με πεχάμετρο επειδή τέτοια πολύ πυκνά διαλύματα περιέχουν λίγο νερό και συνεπώς δεν είναι πλέον "υδατικά διαλύματα".

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 29 Μάιος 2018 14:18 Περισσoτερα...
 

ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25/5/2018

E-mail Εκτύπωση PDF

GDPR: Τι αλλάζει με την προστασία προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο και γιατί πρέπει να μας ενδιαφέρει



Από τις 25 Μαίου ο νέος κανονισμός για τα προσωπικά δεδομένα/Φωτογραφία: Pixabay

Από τις 25 Μαίου ο νέος κανονισμός για τα προσωπικά δεδομένα - Φωτογραφία: Pixabay


Τι είναι τα προσωπικά δεδομένα, τι αλλάζει από τις 25 Μαΐου και γιατί είναι σημαντικό οι χρήστες του διαδικτύου να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους;

Απαντήσεις για τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία που θα τεθεί σε εφαρμογή από την Παρασκευή δίνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, επιχειρώντας να αποκωδικοποιήσει τα δικαιώματα που απορρέουν από τα νέα δεδομένα.

Στις 25 Μαΐου 2018 αρχίζει η εφαρμογή της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, δηλαδή ο Κανονισμός για τη Γενική Προστασία Δεδομένων. Η νομοθεσία αυτή απαιτεί όλοι οι φορείς και οι δημόσιοι οργανισμοί και οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα με διαφάνεια και ορθότητα. Ενδυναμώνει το δικαιώματά μας και εφαρμόζεται σε όλους τους φορείς, όπου κι αν είναι η βάση τους, εφόσον διαχειρίζονται δεδομένα Ευρωπαίων καταναλωτών.

Τι είναι τα προσωπικά δεδομένα;

Κάθε πληροφορία, που δίνει τη δυνατότητα αναγνώρισής μας, είτε άμεσα, είτε έμμεσα π.χ. το όνομά μας, η διεύθυνσή μας, το email μας, η τοποθεσία μας, το ιστορικό περιήγησής μας. Επίσης περιλαμβάνουν διαδικτυακούς μηχανισμούς αναγνώρισης, όπως η διεύθυνση IP, ή τα cookies, που αποθηκεύονται, στο φυλλομετρητή μας και οι οποίοι χρησιμοποιούνται, για να μας συνδέσουν, με τις συσκευές, ή τις υπηρεσίες, που χρησιμοποιούμε.

Ποια είναι τα δικαιώματά μας;

Έχουμε δικαίωμα:

  • Να πληροφορούμαστε, με ξεκάθαρο και εύκολα κατανοητό τρόπο, για το πώς χρησιμοποιούνται τα προσωπικά μας δεδομένα, καθώς και ποια δεδομένα χρησιμοποιούνται, από ποιόν και για ποιους σκοπούς.
  • Να έχουμε πρόσβαση, στα δεδομένα μας, που ένας φορέας διατηρεί και να αποκτήσουμε αντίγραφό τους.
  • ΝΑ διορθώσουμε λανθασμένα δεδομένα μας.
  • Να ζητήσουμε διαγραφή των δεδομένων μας.
  • Να ζητήσουμε, είτε προσωρινή, είτε μόνιμη αναστολή χρήσης των δεδομένων μας.
  • Να λάβουμε τα δεδομένα μας, σε τέτοια μορφή, που να μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε κάπου αλλού.
  • Να εναντιωθούμε, σε αυτοματοποιημένες αποφάσεις, που βασίζονται στα προσωπικά μας δεδομένα και οι οποίες μπορούν να μας επηρεάσουν σημαντικά (π.χ. αξιολόγηση και απόρριψη δανείου).
  • Να ενημερωθούμε, αν τα δεδομένα μας χάθηκαν, ή κλάπηκαν.

Οι φορείς πρέπει να σχεδιάζουν τα προϊόντα τους και τις υπηρεσίες τους, με τρόπο φιλικό, προς την προστασία των δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής, από την αρχή. Τα δεδομένα μας πρέπει να προστατεύονται, από τη στιγμή της αρχικής τους χρήσης, από εμάς. Οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις πρέπει να είναι οι πλέον «φιλικές», προς την προστασία των δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής.

Όταν μας ζητείτε η άδεια να χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα μας, αυτό πρέπει να γίνεται, με ξεκάθαρο και άμεσο τρόπο. Η συναίνεση μας πρέπει να είναι αδιαμφισβήτητη, συγκεκριμένη, βασισμένη σε πληροφόρηση και να δίνεται, ελεύθερα. Αυτό σημαίνει:-Πρέπει να λάβουμε πληροφόρηση, σε τι συγκεκριμένα θα συναινέσουμε και να έχουμε πραγματικές επιλογές.

Όταν π.χ, χρησιμοποιούμε, ή υπογράφουμε σύμβαση, για μια υπηρεσία, δεν πρέπει να μας ασκείται πίεση να συναινέσουμε, στη χρήση, περισσότερων προσωπικών μας δεδομένων, από αυτά, που είναι απαραίτητα, για να λάβουμε τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Το αίτημα, για τη συναίνεση μας, δεν πρέπει να «κρύβεται», μέσα σε μακροσκελείς και δυσνόητους όρους και συνθήκες, ή σε κείμενα γενικά για τις πολιτικές προστασίας ιδιωτικής ζωής. Πρέπει να γίνεται αντιληπτό, ξεκάθαρα και άμεσα.

-Οι φορείς δεν έχουν το δικαίωμα να θεωρήσουν τη συναίνεση μας δεδομένη. Η συναίνεση πρέπει να είναι μια ξεκάθαρη δική μας ενέργεια. Η μη αντίδραση, ή απλή περιήγηση, σε μια ιστοσελίδα, δε μπορεί να θεωρείται συναίνεση.

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 24 Μάιος 2018 10:45 Περισσoτερα...
 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

E-mail Εκτύπωση PDF


Στην κλασική Αθήνα ένα μεγάλο μέρος του αντρικού πληθυσμού γνώριζε γραφή και ανάγνωση, όπως προκύπτει από τις σχετικές αναφορές στα έργα του Αριστοφάνη. Στο τελευταίο τέταρτο του 5ου αιώνα π.X. δεν υπήρχαν αναλφάβητοι στα πρόσωπα των κωμωδιών του. Ακόμη και ο χωρικός Στρεψιάδης στις Νεφέλες και ο αλλαντοπώλης Αγοράκριτος στους Ιππής γνώριζαν γράμματα. Παρ' όλα αυτά μαρτυρούνται και οι περιπτώσεις αναλφαβητισμού, όπως ενός Αθηναίου που το 482 π.Χ. ζήτησε από τον ίδιο τον Αριστείδη να γράψει το όνομά του πάνω στο όστρακο του οστρακισμού, καθώς εκείνος δε γνώριζε γραφή. Δεν υπάρχουν αναφορές στην εκπαίδευση των γυναικών, αν και ορισμένες ήταν εγγράμματες.

Η εκπαίδευση ήταν ελεύθερη και είχε αφεθεί στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Παρ' όλα αυτά, οι αθηναϊκοί νόμοι καθόριζαν τις ώρες λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, τον αριθμό και τις ηλικίες των μαθητών και επέβαλλαν κρατικό έλεγχο στους δασκάλους. Είναι ενδιαφέρον ότι ο δάσκαλος δεν κρινόταν σε ζητήματα που άπτονταν του γνωστικού του πεδίου αλλά σε θέματα συμπεριφοράς. Οι ημέρες της σχολικής αργίας εξαρτώνταν από τον κύκλο του ετήσιου εορτολογίου και οι περισσότερες ήταν συγκεντρωμένες στη διάρκεια του μήνα Ανθεστηριώνα (Φεβρουαρίου).

 

H στοιχειώδης σχολική εκπαίδευση περιλάμβανε τρεις τομείς διδασκαλίας: τα γράμματα, τη γυμναστική και τη μουσική. Τα παιδιά ξεκινούσαν το σχολείο σε ηλικία 7 ετών. Τα σχολικά χρόνια ήταν συνολικά περίπου δέκα, αλλά, καθώς η διδασκαλία ήταν ιδιωτική, μόνο οι εύποροι είχαν την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσουν πέρα από τη βασική εκπαίδευση των τριών ή τεσσάρων ετών. Η πολιτεία βέβαια προνοούσε για τα παιδιά όσων είχαν σκοτωθεί σε πολέμους επιχορηγώντας τις σπουδές τους με κρατικά έξοδα.

Οι μαθητές που προέρχονταν από εύπορες οικογένειες συνοδεύονταν στο σχολείο από τον παιδαγωγό, έναν έμπιστο δούλο. Αυτός μετέφερε τις κερωμένες πλάκες, την πένα, τα βιβλία και την κιθάρα ή τον αυλό του μαθητή και συχνά παρέμενε στην αίθουσα διδασκαλίας για όσο διάστημα το παιδί βρισκόταν εκεί. Τέλος, βοηθούσε το μαθητή στη μελέτη του.

 

 

 

 

Περισσoτερα...
 

Η σκοτεινή πλευρά του Ήλιου

E-mail Εκτύπωση PDF


?— ?ƒ?????„?????½?? ?€?»???…??¬ ?„???… ?‰?»?????…

 

Συνεντεύξεις: Σωτήρης Σκουλούδης, Παναγιώτης Βλαχουτσάκος
Κάμερα: Κωνσταντίνος Τριανταφυλλόπουλος
Μοντάζ: Μάριος Τρίμπαλης, Αποστόλης Μαρούσης, Νίκος Στρατηγός


 

Από τις απαρχές του κόσμου ο άνθρωπος λάτρεψε τον ήλιο σαν Θεό. Τον τίμησε χτίζοντας μεγαλοπρεπείς ναούς και πρόσφερε θυσίες για την εύνοιά του. 

Το άστρο μας αποτελεί τη μοναδική πηγή ενέργειας για τη συντήρηση της ζωής στη Γη με σημαντικές επιδράσεις στον άνθρωπο, τόσο βιολογικές όσο και ψυχολογικές. Ωστόσο ο ήλιος έχει ακόμη μία πλευρά, πιο σκοτεινή και επικίνδυνη.

Μία πλευρά που όταν βγαίνει στην επιφάνεια τον μετατρέπει από ζωοδότη σε εν δυνάμει καταστροφέα. Ο λόγος για τις ηλιακές καταιγίδες, για τεράστιες δηλαδή εκρήξεις πλάσματος σε μορφή ηλιακής ενέργειας που, ανάλογα με την έντασή τους, θα μπορούσαν να βυθίσουν τον πλανήτη στο σκοτάδι για μήνες ή ακόμα και για χρόνια, γυρίζοντας την ανθρωπότητα ακόμη και δύο αιώνες πίσω...

 


 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 23 Μάιος 2018 11:34 Περισσoτερα...
 

ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ 2018

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM), στην προσπάθειά του να αναδείξει τον ρόλο των μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία, καθιέρωσε από το 1977 τη 18η Μαΐου ως Διεθνή Ημέρα Μουσείων (International Museum Day). Το μήνυμα αυτής της επετείου είναι να γίνουν τα μουσεία φορείς πολιτισμικών ανταλλαγών "με σκοπό την ενίσχυση της μόρφωσης, την προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης, την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των λαών".

Κάθε χρόνο, παράλληλα με το γενικότερο μήνυμα του εορτασμού, διερευνάται σ' όλες τις χώρες-μέλη του ICOM, με ομιλίες, εκθέσεις, συναντήσεις και άλλες εκδηλώσεις, ένα ειδικό θέμα που συνδέεται με τα μουσεία και το ρόλο τους στη σύγχρονη κοινωνία.

Με την ευκαιρία του εορτασμού, το Ελληνικό Τμήμα του ICOM διοργανώνει κατά τον μήνα Μάιο ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις σ' ολόκληρη την Ελλάδα. Επίσης τιμά κάθε χρόνο ένα ή περισσότερα ελληνικά μουσεία, όπου πραγματοποιείται η κεντρική εκδήλωση του εορτασμού.

** Τη 18η Μαΐου, η είσοδος σε όλα τα μουσεία είναι ελεύθερη. **

ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ 2018

Η 18η Μαΐου είναι αφιερωμένη κάθε χρόνο σε ένα συγκεκριμένο θέμα που αφορά στα μουσεία και στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το θέμα του φετινού εορτασμού είναι «Μουσεία και (δια)δίκτυα. Νέες προσεγγίσεις, νέο κοινό».

Τα Μουσεία κατέχουν σήμερα κομβικό ρόλο στις σχέσεις που δημιουργούνται μέσω του διαδικτύου, ενώ παράλληλα αποτελούν το επίκεντρο πολλών και διαφορετικών κοινωνικών δικτύων. Η συνεχής διεύρυνση του κοινού, που αποτελεί μόνιμο στόχο των μουσείων, απαιτεί στις μέρες μας ενισχυμένη διασύνδεση των μουσείων μεταξύ τους, με άλλους φορείς και με το κοινό. Επίσης απαιτούνται νέες προσεγγίσεις για τη διάδοση της μουσειακής εμπειρίας στα κοινωνικά δίκτυα (στην ψηφιακή ή στην αναλογική τους μορφή).

Υπενθυμίζουμε ότι ο στόχος της καθιέρωσης της ΔΗΜ το 1977 ήταν να κάνει ευρύτερα γνωστή τη βασική αρχή του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων, δηλαδή ότι τα μουσεία πρέπει να είναι φορείς πολιτιστικών ανταλλαγών για την ενίσχυση της μάθησης, για την προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης, για την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων.

 

http://network.icom.museum/icom

 

Όλα όσα μπορείς να κάνεις στη Θεσσαλονίκη στη Διεθνή Ημέρα Μουσείων

Read more at: http://parallaximag.gr/agenda/events/ola-osa-mporeis-na-kaneis-sti-thessaloniki-sti-diethni-imera-mouseion

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 17 Μάιος 2018 22:53
 


Σελίδα 9 από 145

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1905

Ο ʼλμπερτ Αϊνστάϊν διατυπώνει την ειδική θεωρία της σχετικότητας και περιγράφει το Σύμπαν.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου