Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Έκθεση Για Το Έργο Του Νικόλα Τέσλα Στο «Νόησις»

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Πώς θα είχαν εξελιχθεί η επιστήμη της μηχανικής, η τεχνολογία, αλλά και η καθημερινότητά μας, εάν ο Νικόλα Τέσλα είχε ολοκληρώσει κάποια από τα μεγαλύτερα πειράματά του, που αποτέλεσαν όραμα της ζωής του, όπως για παράδειγμα η ασύρματη δωρεάν μεταφορά ενέργειας; Το ερώτημα εξακολουθεί να παραμένει ρητορικό, αλλά σίγουρα μέσα από μια συνοπτική ξενάγηση στα εκατοντάδες επιτεύγματα του μεγάλου αυτού επιστήμονα εφευρέτη του 20ου αιώνα μπορεί κάποιος να αντιληφθεί ότι η ανθρωπότητα θα είχε κερδίσει πολύ περισσότερες δυνατότητες, πολύ πιο γρήγορα και με μεγάλη οικονομία.

Η περιοδική έκθεση «Νικόλα Τέσλα: Ο άνθρωπος που εφηύρε το μέλλον» φιλοξενείται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «Νόησις» και στοχεύει να αναδείξει το πολυσήμαντο έργο του, που διαμόρφωσε τον αιώνα του και άνοιξε νέες προοπτικές για το μέλλον. Σε συνεργασία με το Μουσείο «Νικόλα Τέσλα» του Βελιγραδίου, επιχειρείται παράλληλα η ανάδειξη της πολύπλευρης προσωπικότητάς του, η ευφυΐα και ο οραματισμός του, αλλά και η κοσμοθεωρία του για την ζωή, καθώς ο Νικόλα Τέσλα υπήρξε, με τις αξίες που πρέσβευε, και ένας φιλόσοφος.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 22 Νοέμβριος 2017 13:57 Περισσoτερα...
 

Η τέχνη της μελέτης

E-mail Εκτύπωση PDF

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, είναι πώς θα μάθουν οι μαθητές τον τρόπο μελέτης, ώστε η προσπάθεια τους να έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Ο τρόπος της μελέτης είναι βασικός παράγοντας για την πρόοδο του μαθητή που συνεχώς αξιολογείται. Οι καλοί βαθμοί δεν εξαρτώνται από το πόσο κάθεται κανείς και μελετά, αλλά από το πώς μελετά.

ΧΩΡΟΣ - ΧΡΟΝΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Ο χώρος και ο χρόνος αποδεδειγμένα είναι σπουδαίοι παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση της μελέτης κάθε ανθρώπου.

ΧΩΡΟΣ:

Καλό είναι ο ίδιος ο μαθητής να επιλέγει το χώρο της μελέτης του που θα είναι ένα ήσυχο δωμάτιο του σπιτιού του, μακριά από όλους εκείνους που μπορεί να τον ενοχλούν και ιδιαίτερα από τα μικρά παιδιά της οικογενείας.
Στο γραφείο να είναι τακτοποιημένα τα βιβλία και ό,τι άλλο είναι απαραίτητο για το διάβασμα του συγκεκριμένου μαθήματος. Αναμνηστικά, φωτογραφίες, τηλέφωνο, ραδιόφωνο, τηλεόραση και κάθε άσχετο αντικείμενο με το διάβασμα αντικείμενο πρέπει να μην υπάρχουν στο γραφείο την ώρα της μελέτης, όσο κι αν μας αρέσει η νομίζουμε ότι δεν εμποδίζουν τη μελέτη μας. Ο φωτισμός πρέπει να πέφτει από πίσω αριστερά ή από μπροστά και διαγώνια.

Το βιβλίο να απέχει από τα μάτια 25-30 εκατοστά. Τα μάτια πρέπει να ξεκουράζονται κατά διαστήματα για μερικά δευτερόλεπτα, κοιτάζοντας σε μακρινή απόσταση η ανοιγοκλείνοντας τα. Επίσης η σπονδυλική στήλη να είναι κάθετη προς το κάθισμα. Μελέτη ξαπλωμένος(η) δεν γίνεται. Κατά τα διαλείμματα είναι απαραίτητο να γίνεται αλλαγή του χώρου.

ΧΡΟΝΟΣ:

Ο καθένας άνθρωπος έχει ορισμένες ώρες κατά τις οποίες είναι πιο αποδοτικός. Ο μαθητής όμως έχει περιορισμένο χρόνο μελέτης, γι' αυτό δεν πρέπει να τον σπαταλά άσκοπα ούτε να αναβάλει τη μελέτη για αργότερα, γιατί ο χαμένος χρόνος δεν κερδίζεται με βιαστικό διάβασμα. Καλό είναι η μελέτη να γίνεται την ημέρα παρά τη νύκτα και να υπάρχουν ορισμένες ώρες μελέτης. Κάθε αλλαγή χρειάζεται χρόνο προσαρμογής.
Το διάλειμμα είναι απαραίτητο και βοηθάει τη μάθηση, αλλά πρέπει να είναι προκαθορισμένης και μικρής διάρκειας και να τηρείται. Κατά τα διαλείμματα οι δραστηριότητες πρέπει να είναι διαφορετικές από το διάβασμα αλλά όχι κουραστικές ή τέτοιες που δύσκολα διακόπτονται.
Η σωματική ευεξία είναι προϋπόθεση για την αποδοτική μελέτη, γι' αυτό χρειάζεται κατάλληλη υγιεινή διατροφή και τα γεύματα να είναι σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το άδειο στομάχι όσο και το παραφορτωμένο είναι σοβαρός εχθρός της μελέτης.
Επίσης είναι απαραίτητη η κίνηση και η κανονική γυμναστική που δεν κουράζει. Απαραίτητος είναι ο αρκετός ύπνος για την αναζωογόνηση του σώματος.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Για την επιτυχία κάθε δουλειάς χρειάζεται η κατάλληλη μέθοδος και ο καλός σχεδιασμός. Το χρονοδιάγραμμα της μελέτης μας βοηθάει να κάνουμε σωστή δουλειά σε σύντομο χρονικό διάστημα, γι αυτό καλό είναι πριν αρχίσουμε τη μελέτη, να προγραμματίσουμε:

Ποιο μάθημα θα μελετήσουμε πρώτο, δεύτερο, κ.λ.π. Συνήθως αρχίζουμε από το ευκολότερο, αλλά αυτό είναι εντελώς προσωπικό, και γι' αυτό πρέπει τα δυσκολότερα μαθήματα να τα αφήνουμε για τις ώρες που το μυαλό μας είναι ακμαίο. Όποια και να είναι η σειρά που θα ακολουθηθούνε πρέπει να την τηρούμε καθημερινά.

Τελειώνοντας τη μελέτη κάθε μαθήματος πρέπει να μην υπάρχουν αμφιβολίες γι' αυτό προσπαθούμε να τις ξεδιαλύνουμε κατά βάθος, έτσι δεν θα χρειάζεται να ασχοληθούμε αργότερα πάλι με αυτή. Στη μελέτη δεν χρειάζεται βιασύνη και εκνευρισμός.

Όταν το πρόγραμμα δεν εκπληρώνεται πρέπει να αναρωτηθούμε εάν πρέπει να καλυφθεί το κενό με μείωση του ελεύθερου χρόνου. Σε περίπτωση που συνεχίζεται η αποτυχία εκπλήρωσης του προγράμματος, πρέπει να αναζητηθεί ο λόγος και να γίνει νέος προγραμματισμός. Στις περιπτώσεις αυτές οι καθηγητές μπορούν να βοηθήσουν το μαθητή/τρια να βρει τα αίτια να τα καταπολεμήσει και νά προχωρήσει στον κατάλληλο προγραμματισμό.

ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΗΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΞΕΤΑΣΗ

Όταν έχουμε συγκεκριμένη ύλη και χρόνο, όπως στις εξετάσεις, τότε για τον προγραμματισμό μας πρέπει να λογαριάσουμε:

-Πόσες ώρες έχουμε διαθέσιμες και πόσες μπορούμε να μελετήσουμε κάθε μέρα.
-Πόσες σελίδες κατά μέσο όρο μπορούμε να διαβάσουμε σε μια χρονική περίοδο [ ημέρα, εβδομάδα].
-Σε πόσες ώρες μπορούμε να διαβάσουμε μια φορά όλη την ύλη.
-Σε πόσες ώρες μπορούμε να κάνουμε μια επανάληψη.
-Πόσος χρόνος χρειάζεται για την τελική επανάληψη.
-Στον προγραμματισμό υπολογίζουμε και χρόνο για τυχαία γεγονότα.

Περισσoτερα...
 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ "ΝΟΗΣΙΣ" ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

E-mail Εκτύπωση PDF

 

by Hellenic News

 

Το ΝΟΗΣΙΣ απέσπασε ύψιστη τιμητική διάκριση λαμβάνοντας εύφημο μνεία από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Τεχνολογικών Κέντρων και Μουσείων (ECSITE - The European Network of Science Centers and Museums) για το πρόγραμμα φιλοξενίας προσφύγων που εφαρμόζει από τον Σεπτέμβριο 2016.

Η διάκριση αυτή αποτελεί ορόσημο στην ιστορία του φορέα και η απονομή πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου της ECSITE που φέτος έγινε στο Πόρτο της Πορτογαλίας.

Πρόκειται για μια δράση που ξεκίνησε με πρωτοβουλία και ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο από τον Πρόεδρο του ΝΟΗΣΙΣ, καθηγητή κ. Μιχάλη Σιγάλα, όσο και από τον Αντιπρόεδρο καθηγητή κ. Μανώλη Πλειώνη. Στο πλαίσιό της παιδιά προσφύγων με τους συνοδούς τους παρακολουθούν προβολή ταινίας στο Πλανητάριο, μεταγλωττισμένη στα αραβικά, ξεναγούνται με διερμηνέα στο Μουσείο Τεχνολογίας, ενώ σε κάθε συμμετέχοντα προσφέρεται κολατσιό.

Μέσω του προγράμματος αυτού, το ΝΟΗΣΙΣ ευελπιστεί να προσφέρει στους δοκιμαζόμενους συνανθρώπους μας τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν εικονικά ταξίδια στο διάστημα, να γνωρίσουν τις θετικές επιστήμες και τις εξελίξεις της τεχνολογίας μέσα από μία εκπαιδευτική και ταυτόχρονα ψυχαγωγική ξενάγηση στο Μουσείο, να συμμετάσχουν σε μια πολιτιστική δραστηριότητα και ίσως να ατενίσουν με περισσότερη αισιοδοξία το μέλλον.

Το ΝΟΗΣΙΣ με το πρόγραμμα αυτό επιτελεί ένα έργο προσφοράς στους πρόσφυγες και φιλοδοξεί να συμβάλλει στη διαμόρφωση κλίματος φιλοξενίας, στην προσαρμογή τους στον τρόπο ζωής και την ενσωμάτωσή τους στον κοινωνικό ιστό της χώρας. Αλληλεγγύη και κατανόηση, προσπάθεια και συμπόρευση είναι οι λέξεις που χαρακτηρίζουν τη δράση αυτή που προγραμματίζεται να συνεχισθεί με αμείωτη ένταση.

Σημειώνεται ακόμη ότι, δεδομένης της κυβερνητικής πολιτικής να εντάξει στην ελληνική σχολική εκπαίδευση τα παιδιά των προσφύγων, το πρόγραμμα προβλέπεται να προσαρμοστεί ανάλογα και να φιλοξενεί παράλληλα ομάδες προσφύγων και ελλήνων μαθητών στις οποίες θα παρέχεται το ίδιο πρόγραμμα σε διαφορετική γλώσσα.

Η προσπάθεια συνεχίζεται και με την ύψιστη αυτή τιμητική διάκριση το κοινωνικό έργο του ΝΟΗΣΙΣ ενισχύεται και αποκτά περιεχόμενο και υπόσταση σε διεθνές επίπεδο.

by Hellenic News - Published on: October 21, 2017

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 06 Νοέμβριος 2017 23:28
 

10 εφευρέσεις που δεν απέφεραν τίποτα στους δημιουργούς τους

E-mail Εκτύπωση PDF

10 εφευρέσεις που δεν απέφεραν τίποτα στους δημιουργούς τους

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ή πατέντα είναι αναγκαία προϋπόθεση για να καρπωθεί κάποιος τα οφέλη της εφεύρεσής του. Στον κατάλογο που ακολουθεί παρουσιάζουμε 10 εφευρέτες, οι οποίοι για διαφόρους λόγους (προσωπικούς, πολιτικούς, κοινωνικούς) δεν έλαβαν δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για πράγματα που χρησιμοποιούμε ευρέως σήμερα κι έτσι κάποιοι τρίτοι εκμεταλλεύτηκαν την περίσταση για να πλουτίσουν από τους κόπους και τις θυσίες τους.

10. Τζων Γουόκερ - Τα σπίρτα

Μπορεί ο άνθρωπος να χρησιμοποιούσε τη φωτιά από τα αρχαία χρόνια, αλλά τα σπίρτα, όπως τα γνωρίζουμε σήμερα, ανακαλύφθηκαν μόλις το 1827 από τον άγγλο χημικό Τζον Γουόκερ. Ο Γουόκερ δεν έμεινε ευχαριστημένος από την εφεύρεσή του και δεν την κατοχύρωσε. Αργότερα, άφησε την επιχείρησή του στον συμπατριώτη του εφευρέτη και πολιτικό Άιζαακ Χόλντεν, που εκμεταλλεύτηκε την εφεύρεσή του. Ο Γουόκερ πέθανε το 1859 και αναγνωρίστηκε μεταθανάτια ως ο εφευρέτης των σπίρτων, μόλις βρέθηκαν τα λογιστικά βιβλία του.


 

9. Μπέντζαμιν Μπράντλεϊ - Η ατμοκίνητη μηχανή για τα πολεμικά πλοία

Ο Μπέντζαμιν Μπράντλεϊ γεννήθηκε δούλος. Μορφώθηκε από τα παιδιά του κυρίου του και ασχολήθηκε με τα μαθηματικά. Γύρω στο 1830 ήταν ένας αναγνωρισμένος μηχανικός και δούλευε στο πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ. Πληρωνόταν, όμως, μόνο πέντε δολάρια το μήνα, καθώς το υπόλοιπο του μισθού του πήγαινε στον κύριό του. Ο Μπράντλεϊ με την εξοικονόμηση χρημάτων κατασκεύασε μία ατμομηχανή, η οποία βρήκε τη χρήση της στα πολεμικά πλοία των ΗΠΑ. Το μόνο που κατάφερε από την εφεύρεσή του ήταν να εξαγοράσει την ελευθερία του.


 

8. Ρον Κλάιν - Η μαγνητική ταινία της πιστωτικής κάρτας

Παλαιότερα, προτού χρεώσουν μία πιστωτική κάρτα, οι πωλητές έπρεπε να συμβουλευτούν ένα μακρύ κατάλογο με διάφορες πληροφορίες για την πιστωτική κάρτα του πελάτη. Ο αμερικανός μηχανολόγος Ρον Κλάιν είδε το εμπόδιο και προσπάθησε να το διορθώσει με τη μαγνητοταινία, που χρησιμοποιούνταν στη μουσική βιομηχανία. Ανακάλυψε μία μέθοδο που κωδικοποιεί απλές πληροφορίες, όπως τον αριθμό του λογαριασμού, μέσα από μία μαγνητική ταινία, η οποία ενσωματώθηκε στο πίσω μέρος της κάρτας. Ο Κλάιν δεν έβγαλε λεφτά από αυτή του την ανακάλυψη, αλλά δημιούργησε μία αξιοσέβαστη περιουσία από άλλες εφευρέσεις του.


 

7. Μπέντζαμιν Μοντγκόμερι - Η ατμοκίνητη προπέλα

Ο Μπεν Μοντγκόμερι (1819-1877) γεννήθηκε σκλάβος στη Βιρτζίνια και πουλήθηκε στον Τζόζεφ Ντέιβις, που διατηρούσε φυτεία στο Μισισιπή. Ο νεαρός αφροαμερικανός, που έκανε διαδρομές στον ποταμό Μισισιπή με τα πλοία του κυρίου του, διαπίστωσε ότι τα πλοία δυσκολεύονταν να διαπλεύσουν το μεγάλο ποτάμι, λόγω του διαφορετικού βάθους του. Έτσι, εμπνεύστηκε την ατμοκίνητη προπέλα, με την οποία τα πλοία μπορούσαν να πλεύσουν με ασφάλεια και στα αβαθή νερά. Επειδή ήταν σκλάβος δεν μπόρεσε να κατοχυρώσει την εφεύρεσή του, κατόρθωσε όμως να εξαγοράσει την ελευθερία του.

 


Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 22 Οκτώβριος 2017 22:35 Περισσoτερα...
 

Ο επικεφαλής του Google Arts and Culture εξηγεί στη HuffPost Greece γιατί χρειαζόμαστε τα μουσεία τώρα, περισσότερο από ποτέ

E-mail Εκτύπωση PDF

 

GOOGLE ARTS AND CULTURE

Θάνος Καμπύλης Headshot

 

Πώς φανταζόμαστε το μέλλον των μουσείων σε μερικές δεκάδες χρόνια από τώρα και πόσο μπορεί να βοηθήσει η τεχνολογία στη διάδοση του πολιτισμού; Η εμφάνιση του Google Arts & Culture πριν μερικά χρόνια έδειξε να φέρνει μια ρήξη στον παραδοσιακό τρόπο που αντιμετωπίζουμε την τέχνη, αύξησε τους online επισκέπτες, τι αποτέλεσμα είχε όμως στο κομμάτι της φυσική παρουσίας του ακροατηρίου αυτού στους παραδοσιακούς χώρους που εκτίθεται η τέχνη; Ωφέλησε σε κάτι για παράδειγμα η εισαγωγή τεχνολογιών όπως το google cardboard ή το street view; Ο Γάλλος επικεφαλής του Google Arts & Culture, Laurent Gaveau, μίλησε αποκλειστικά στη HuffPost Greece -μέσω google hangout φυσικά, τι άλλο;- αποκαλύπτοντας το όραμά του και τα επόμενα βήματα της εφαρμογής.

-Πείτε μας τι κάνετε στο «τιμόνι» του Google Arts & Culture;

Είμαι εκεί για να χτίζω τεχνολογίες και να προσφέρω τεχνολογικές λύσεις για να κάνουμε την τέχνη ακόμη πιο προσιτή στο κοινό που τη θαυμάζει. Όλα ξεκίνησαν πριν μερικά χρόνια, το 2010, σαν ένα πρότζεκτ λίγων αλλά παθιασμένων υπαλλήλων εντός της Google, με το λανσάρισμα της εφαρμογής να γίνεται ένα χρόνο αργότερα.

-Ποιο ήταν το κίνητρο για τη δημιουργία της εφαρμογής;

Κινείται σε δύο άξονες. Πρώτον, δίνει πρόσβαση στην τέχνη και τον πολιτισμό σε όλους, οπουδήποτε. Δεύτερον, συνεργαζόμαστε με τους φορείς του πολιτισμού για να τους βοηθήσουμε να διατηρούν το πολιτιστικό τους περιεχόμενο και δημιουργούμε πολιτιστικές εμπειρίες με τη βοήθεια της online τεχνολογίας μέσα στα μουσεία.

-Πώς σας υποδέχθηκαν αρχικά οι μελλοντικοί συνεργάτες σας (μουσεία, ιδρύματα κ.α.) όταν τους προσεγγίζατε;

Στην αρχή συνεργαζόμαστε μόνο με 17 μουσεία, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να εξερευνήσουν την τέχνη με ένα πολύ καινούριο και διαφορετικό τρόπο. Κάθε ένας μπορούσε να «επισκεφθεί» διάσημα μουσεία ανά τον κόσμο από τον καναπέ του, οποιαδήποτε στιγμή ήθελε, όσες φορές ήθελε. Για παράδειγμα από το υπνοδωμάτιο του Βαν Γκονγκ μέχρι το κελί του Νέλσον Μαντέλα στη φυλακή. Σήμερα πλέον συνεργαζόμαστε με πάνω από 1500 ιδρύματα από 70 χώρες του κόσμου (11 στην Ελλάδα μάλιστα) φτιάχνοντας μια πλατφόρμα με πάνω από 400 χιλιάδες έργα τέχνης και συνολικά 6 εκατομμύρια φωτογραφίες, βίντεο, χειρόγραφα και άλλα κομμάτια του παζλ της τέχνης, του πολιτισμού και της ιστορίας.

-Είχατε το φόβο ότι μπορεί να αποτύχετε;

Όταν ξεκινήσαμε το πρότζεκτ ο φόβος ήταν ότι το κοινό που θα αποκτούσε πρόσβαση στο online περιεχόμενο θα απομακρυνόταν από το να επισκέπτεται με φυσική παρουσία τα μουσεία, όλο και περισσότερο. Αυτό ευτυχώς το αποφύγαμε, καταλάβαμε ότι όσο πιο πολύ μοιράζεσαι και όσο πιο πολύ καλείς τα online ακροατήρια να εξερευνήσουν την τέχνη, τόσο δημιουργείς την επιθυμία στους ανθρώπους να γευτούν την εμπειρία των μουσείων με φυσικό τρόπο.

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 21 Οκτώβριος 2017 10:36 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 4 από 122

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1938

Εφευρίσκεται το στυλό διαρκείας και εκτοπίζονται τα μελανοδοχεία και οι στυλογράφοι.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΡΤ Συνεδρίο

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.

SPOT Τεχνικού Μουσείου

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.