Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Καλλιέργεια τροφίμων στο διάστημα: Φαντασία ή πραγματικότητα

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Video με Ελληνική ομιλούσα

23 Μαΐου 2016

Kαλώς ήλθατε στην εκπομπή Space όπου θα ασχοληθούμε με το φαγητό. Μέχρι τώρα, στους αστροναύτες σε τροχιά δίνουν τρόφιμα που ετοιμάζουν στη Γη και στη συνέχεια τα στέλνουν στο διάστημα με έναν πύραυλο. Τι γίνεται όμως αν θέλετε να συμμετέχετε σε αποστολή μακράς διάρκειας; Ίσως χρειαστεί να παράγετε κάποια τρόφιμα ενώ είσθε σε τροχιά, καθώς και αέρα για να αναπνεύετε. Είναι εφικτό;

Βρεθήκαμε στη Βρέμη και στη Βαρκελώνη για να το ανακαλύψουμε.Δεν είναι εύκολο να παραχθούν τρόφιμα στο διάστημα ωστόσο μπορεί να γίνει.Οι Ρώσοι κοσμοναύτες πειραματίστηκαν πρώτοι καταναλώνοντας διαστημικές καλλιέργιες το 2003 ενώ τον περασμένο Αύγουστο Αμερικανοί αστροναύτες δοκίμασαν το πρώτο μαρούλι Made in space!

Ωστόσο οι ταξιδιώτες του διαστήματος χρειάζονται πολύ περισσότερα για να επιβιώσουν.

Ακριβώς πόσα έχει ορισθεί με ακρίβεια από μια ομάδα που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος. «Τα βασικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται είναι πέντε κιλά ανά αστροναύτη ανά ημέρα από άποψη κατανάλωσης.Αυτό σημαίνει ένα κιλό οξυγόνου, ένα κιλό αφυδατωμένα τρόφιμα, και τρία κιλά νερό, τα οποία χρησιμοποιούνται ως πόσιμο νερό και για την ενυδάτωση των τροφίμων»,τονίζει η Μπριζίτ Λαμάζτου προγράμματος "MELiSSA Pilot Plant" στη Βαρκελώνη υπό την εποπτεία της ESA.

Υπάρχουν πολλές έρευνες σε εξέλιξη προκειμένου να ικανοποιήσουν τις διαφορετικές ανάγκες, συμπεριλαμβανομένου ενός πειράματος με αρουραίους και φύκια στη Βαρκελώνη.Αποτελεί μέρος του προγράμματος "ΜΕΛiSSA", στόχος του οποίου είναι η ανάπτυξη συστημάτων υποστήριξης ζωής κλειστού χώρου για τα διαστημικά ταξίδια.Εδώ, οι αρουραίοι αναπνέουν οξυγόνο από τα φύκια και τα φύκια αναπνέουν CO2 από τους αρουραίους.

«Οι αρουραίοι αναπνέοντας παράγουν CO2. Τα μικρο-φύκια αιχμαλωτίζουν το CO2, και με το φως του βιοαντιδραστήρα είναι σε θέση να κάνουν φωτοσύνθεση , παράγοντας οξυγόνο. Κατόπιν το οξυγόνο μεταφέρεται στο τμήμα με τα ζώα, και αυτό γίνεται σε μια συνεχή κίνηση κυκλικά »,αναφέρει ο Φράνσεσκ Γκόντια,καθηγητής Χημικός Μηχανικός στο "Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης".

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 25 Ιούνιος 2016 14:40 Περισσoτερα...
 

Το τάμπλετ των ισχυρών της αρχαιότητας

E-mail Εκτύπωση PDF

 

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ


Νέα στοιχεία για τη χρήση του μηχανισμού των Αντικυθήρων προέκυψαν από την πλήρη ανάγνωση των σωζόμενων επιγραφών στις επιφάνειές του, καθώς οι ειδικοί ανέγνωσαν το 99,9% των χαρακτήρων (γράμματα, σύμβολα, αριθμοί).

Νέα στοιχεία για τη χρήση του μηχανισμού των Αντικυθήρων προέκυψαν από την πλήρη ανάγνωση των σωζόμενων επιγραφών
στις επιφάνειές του, καθώς οι ειδικοί ανέγνωσαν το 99,9% των χαρακτήρων (γράμματα, σύμβολα, αριθμοί).

 

Είναι ένα από τα γοητευτικότερα αινίγματα της αρχαιότητας. Ενα μυστηριώδες αντικείμενο, το οποίο, αν δεν είχε εντοπιστεί στον βυθό των Αντικυθήρων το 1901, δεν θα πιστεύαμε ποτέ ότι πράγματι κατασκευάστηκε πριν από περίπου 2.000 χρόνια. Χρειάστηκε εντατική έρευνα από το 2005 μέχρι το 2016, καθώς και η συνδρομή της σύγχρονης τεχνολογίας με τομογράφο ακτίνων Χ, για να μπορούμε σήμερα να μιλήσουμε με βεβαιότητα για τη χρήση του.

Οι επιστήμονες διάβασαν το 99,9% των επιγραφών στις σωζόμενες επιφάνειες στο εσωτερικό και στο εξωτερικό του, αποκαλύπτοντας όχι μόνο ένα εγχειρίδιο λειτουργίας αλλά και ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον θεωρητικό κείμενο για την αρχαία αστρονομία, που μας έρχεται κατ' ευθείαν από τον 1ο - 2ο π.Χ. Μέσα από τις 3.400 χαρακτήρες (γράμματα, σύμβολα, αριθμοί) ανέγνωσαν λέξεις και φράσεις. Ετσι έχουμε ευκρινέστερη «εικόνα» ακόμα και για το υπόλοιπό τμήμα του μηχανισμού που δεν βρίσκεται στα χέρια μας. Ξέρουμε πλέον τι έσπασε από αυτόν κατά το ναυάγιο και αν ποτέ το βρουν οι δύτες που συνεχίζουν την έρευνα τα τελευταία τρία χρόνια, θα είναι η ανακάλυψη του αιώνα.

Στην ουσία είναι η πρώτη φορά που έχουμε στα χέρια μας ένα είδος σύνοψης σε μηχανική απεικόνιση για το τι ήξεραν οι αρχαίοι για τις κινήσεις των ουρανίων σωμάτων στο στερέωμα, μια εικόνα του δικού τους σύμπαντος κλεισμένη σε έναν περίπλοκο μηχανισμό. Στην αρχαιότητα το αντικείμενο είχε τη μορφή ενός ξύλινου κουτιού (ύψους 33 εκατ., πλάτους 18 εκ. και βάθους 8 εκ.) με 27 χάλκινα γρανάζια, τα οποία επιτελούσαν σύνθετες κινήσεις, φανερώνοντας τους ηλιακούς και σεληνιακούς μήνες σε κύκλο 19 ετών, τις εκλείψεις τους, τις κινήσεις των πέντε γνωστών πλανητών τότε (Ερμής, Αφροδίτη, Αρης, Δίας, Κρόνος), ενώ υπήρχε δείκτης και για τον ζωδιακό κύκλο. Παράλληλα, το αντικείμενο αυτό εκτός από πλανητάριο ήταν και ημερολόγιο, ενώ είχε ενδείξεις και για πότε τελούνταν οι κυριότεροι αθλητικοί αγώνες της αρχαιότητας. (Στην Ολυμπία, στη Νεμέα, τα Ισθμια στην Κόρινθο και στους Δελφούς.) Ο πρώτος του κάτοχος (πριν μπει στο ελληνικό εμπορικό πλοίο με πλου μάλλον από την Πέργαμο στη Ρώμη) είχε το σπάνιο προνόμιο να μπορεί να βρίσκει εύκολα όλα αυτά τα στοιχεία που οι κοινοί άνθρωποι δεν είχαν πρόσβαση. Προφανώς πρέπει να ήταν πλούσιος και ισχυρός, μιας και είχε το τάμπλετ της αρχαιότητας!

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 10 Ιούνιος 2016 09:15 Περισσoτερα...
 

Επετειακό έτος Αριστοτέλη

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Το 2016 έχει ανακηρυχτεί από την UNESCO ως «Επετειακό Έτος Αριστοτέλη», καθώς συμπληρώνονται 2400 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου Μακεδόνα φιλοσόφου, του οποίου το όνομα φέρει το πανεπιστήμιό μας. Η πρόταση υποβλήθηκε από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, με τη συνυπογραφή του Διεπιστημονικού Κέντρου Αριστοτελικών Μελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Το ΑΠΘ, το οποίο το 2016 συμπληρώνει 90 χρόνια από την ίδρυσή του, προγραμματίζει σειρά εκδηλώσεων, επιστημονικού και πολιτιστικού χαρακτήρα, για το «Επετειακό Έτος Αριστοτέλη», με κορυφαίο γεγονός το «Παγκόσμιο Συνέδριο Αριστοτέλης 2400 χρόνια». Η οικουμενικότητα και η διεπιστημονικότητα που χαρακτηρίζουν το έργο του Αριστοτέλη, καθώς επίσης και το πλήθος των επιστημονικών πεδίων που αφορά, έχουν ωθήσει το ΑΠΘ να πάρει την πρωτοβουλία για την καταγραφή όλων των εκδηλώσεων που θα διεξαχθούν στο πλαίσιο του «Επετειακού Έτους Αριστοτέλη» και για την τήρηση ενός «ημερολογίου», το οποίο στοχεύει στην προβολή σε εθνικό και διεθνές επίπεδο όλων των σχετικών δραστηριοτήτων.

Για το σκοπό αυτό, το ΑΠΘ ενημέρωσε τα ακαδημαϊκά ιδρύματα και τους επιστημονικούς, πολιτιστικούς και άλλους φορείς και συλλόγους της ημεδαπής και της αλλοδαπής, απευθύνοντάς τους πρόσκληση για διοργάνωση σχετικών εκδηλώσεων, οι οποίες θα προβάλλονται από το ημερολόγιο για το «Επετειακό Έτος Αριστοτέλη».

Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους επιφανέστερους Αριστοτελιστές όλου του κόσμου, οι οποίοι θα φωτίσουν μέσα από το έργο τους την, μοναδική σε μέγεθος στην ιστορία του ανθρώπινου πνεύματος, επίδραση του Αριστοτελικού έργου.

Το Συνέδριο διοργανώνεται στις 23-28 Μαϊ?ου του 2016 από το "Διεπιστημονικο" Κέντρο Αριστοτελικών Μελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης για την επέτειο των 2.400 χρόνων από τη γέννηση του Αριστοτέλη, μαθητή του Πλάτωνα και δασκάλου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, που γεννήθηκε στα Στάγειρα της Χαλκιδικής το 384 π.Χ. Το Συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Πρόκειται για ένα γεγονός εθνικής σημασίας και ταυτόχρονα παγκοσμίου εμβέλειας, το οποίο έχει αναπτύξει μιά τεράστια δυναμική. Αυτή αποτυπώνεται στον εντυπωσιακ'ο αριθμ'ο των 250 Αριστοτελιστών από 40 χώρες, που συμμετέχουν με ομιλίες τους πάνω σε μία τεράστια ποικιλία θεμάτων. Ταυτόχρονα, η ανακήρυξη από την UNESCO με πρωτοβουλία του Διεπιστημονικού Κέντρου Αριστοτελικών Μελετών η οποία υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO του έτους 2016 σε «Επετειακό 'Ετος Αριστοτέλη» δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε να προβληθεί παγκοσμίως με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, η μοναδική σε μέγεθος επιρροής στην ιστορία του ανθρώπινου πνεύματος συμβολή του Μακεδόνα φιλοσόφου Αριστοτέλη.

 

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου, θα διοργανωθούν Στρογγυλές Τράπεζες, ώστε να προβληθούν οι ιδέες του Σταγειρίτη για την πολιτική, την ηθική, τις αξίες, τη δικαιοσύνη, τη δημοκρατία, την παιδεία, την πόλη και τον πολίτη. Επιπλέον, θα προσφερθεί η ευκαιρία για διάλογο πάνω σε φιλοσοφικά ζητήματα που σχετίζονται με επιστήμες, όπως η Βιολογία, η Φυσική, τα Μαθηματικά, η Αστρονομία, η Μετεωρολογία, η Γεωλογία.
Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 28 Μάιος 2016 09:55 Περισσoτερα...
 

Αριστοτέλης η ζωή του

E-mail Εκτύπωση PDF

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός

Ο πάνσοφος του αρχαίου κόσμου Αριστοτέλης

 

Η ζωή του Αριστοτέλη.

Ο Αριστοτέλης ήταν ένας από τους κορυφαίους φιλοσόφους και επιστήμονες της Κλασσικής εποχής. Ιδρυτής της περιπατητικής φιλοσοφίας, ο συστηματικότερος, μεθοδικότερος νους του αρχαίου κόσμου και ένας από τους μεγαλύτερους στοχαστές όλων των εποχών. Όπως επίσης και θεμελιωτής και πρόδρομος πλήθους παλαιότερων όσο και νεότερων κλάδων της επιστήμης.

Ο φιλόσοφος Αριστοτέλης γεννήθηκε το 384 π.Χ. στα Στάγιρα, το σημερινό Σταυρό στη βορειοανατολική ακτή της Χαλκιδικής (η οποία ήταν γνήσια ελληνική πόλη που την είχαν ιδρύσει άποικοι από την Άνδρο και η Χαλκίδα 665 π.Χ., οι οποίοι μιλούσαν μια παραλλαγή της ιωνικής διαλέκτου) και πέθανε στο κτήμα της μητέρας του στη Χαλκίδα το 322 π.Χ. Οι γονείς του, Νικόμαχος και Φαιστίδα, κατάγονταν από τους οικιστές της Χαλκιδικής. Συγκεκριμένα, ο πατέρας του, ανήκε στο γένος ή τη συντεχνία των Ασκληπιαδών και πολλοί λένε ότι η οικογένειά του είχε μετοικήσει από τη Μεσσηνία κατά τον 8ο ή 7ο αιώνα. Επίσης λένε ότι θεωρούσε πρόγονό του τον ομηρικό ήρωα και γιατρό Μαχάονα, γιό του Ασκληπιού. Ο Νικόμαχος ήταν γιατρός, εύκολα λοιπόν αντιλαμβανόμαστε από που πήγαζε το ενδιαφέρον του Αριστοτέλη για τις φυσικές επιστήμες και κυρίως τη βιολογία. Ο Γαλήνιος μας πληροφορεί ότι οι Ασκληπιάδες δίδασκαν στους γιους τους ανατομία, έτσι ο Αριστοτέλης είχε σίγουρα αποκτήσει σχετικές γνώσεις. Δεν πρέπει να αποκλείουμε το να έχει βοηθήσει τον πατέρα του στη χειρουργική και από εκεί να πλάστηκε ο θρύλος που θέλει τον φιλόσοφο ψευτογιατρό. Όσον αφορά τη μητέρα του, πίστευαν πως είχε θεϊκή καταγωγή. Η Φαιστίς, είχε έρθει με Χαλκιδείς αποίκους στα Στάγιρα και άνηκε στο γένος των Ασκληπιαδών. Το γεγονός ότι και οι δύο γονείς του ανήκαν σε μεγάλες ιατρικές οικογένειες, συντέλεσε στη σταθερή κλίση του Αριστοτέλη για την εμπειρική γνώση. Ο ρόλος που ανέλαβε αργότερα ο Αριστοτέλης ως παιδαγωγός του μικρού τότε Αλεξάνδρου, είχε κατά κάποιο τρόπο προετοιμαστεί από το ότι ο πατέρας του ήταν προσωπικός γιατρός και φίλος του Αμύντα Γ΄, βασιλιά της Μακεδονίας και παππού του Μεγάλου Αλεξάνδρου.


Σε πολύ μικρή ηλικία ο Αριστοτέλης έχασε τη μητέρα του και πριν γίνει έφηβος χάνει και τον πατέρα του, για το λόγο αυτό ανατράφηκε μακριά από την ιδιαίτερη πατρίδα. Μετά το θάνατο και των γονέων του, την κηδεμονία του ανέλαβε ο φίλος και γαμπρός του πατέρα του Πρόξενος (του οποίου το γιο, Νικάνορα, υιοθέτησε αργότερα ο Αριστοτέλης), ο οποίος ήταν εγκατεστημένος με την οικογένειά του στον Αταρνέα της μικρασιατικής Αιολίδας, απέναντι από τη Λέσβο. Ο Πρόξενος φρόντισε τον μικρό Αριστοτέλη σαν δικό του παιδί, τον δίδαξε ελληνικά, ρητορική, ποίηση και γενικά του προσέφερε την καλύτερη δυνατή μόρφωση, σε ένα περιβάλλον πολύ ανεπτυγμένο.

Το 367 π.Χ. σε ηλικία 17 ετών, ο Αριστοτέλης έχοντας πια την διαχείριση της πατρικής και της μητρικής του κληρονομιάς, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα, που θεωρούνταν το σπουδαιότερο και περιφημότερο πνευματικό, καλλιτεχνικό και αστικό κέντρο του τότε πολιτισμένου κόσμου. Μετά την εγκατάσταση του φιλόσοφου στην Αθήνα, είναι πιθανόν ότι είχε, όχι μόνο αξιόλογη προκαταρκτική μόρφωση, ώστε να μπορεί να φοιτήσει κοντά στους ρήτορες ή τους φιλόσοφους, αλλά και, σαν γόνος Ασκληπιαδών, που κατείχε μερικές ιατρικές γνώσεις, κυρίως στην ανατομία. Επιπρόσθετα, όπως μπορούμε να συμπεράνουμε από πληροφορίες των βιογράφων του, υπήρξε ακροατής του Ευδόξου, ενός φιλοσόφου και ιδίως μαθηματικού από την Κνίδο. Δυστυχώς δεν έχουμε πληροφορίες ότι υπήρξε μαθητής του Ισοκράτη, μολονότι ¨το στρωτό και λυμένο ύφος του, που με τόση ακρίβεια και λιτότητα αποδίδει το νόημα, και παράλληλη μπορεί να υψώνεται σε τόνους εντυπωσιακής μεγαλοπρέπειας», οφείλει πολλά σ? αυτόν τον «ευφράδη γέροντα» που επηρέασε το ελληνικό και λατινικό ύφος τόσο πολύ. Έπειτα, έγινε δεκτός στην Ακαδημία του Πλάτωνα (πρέπει να σημειωθεί ότι στην Ακαδημία δεν τον οδήγησε η γοητεία της φιλοσοφικής ζωής, αλλά το ότι η σχολή του εξασφάλιζε την καλύτερη μόρφωση στην Ελλάδα), όπου και διέμεινε για 20 χρόνια (367-347), δηλαδή μέχρι το θάνατο του δάσκαλου του. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι σε αυτά τα είκοσι χρόνια ο Αριστοτέλης δεν ήταν απλώς μαθητής. Ως γνωστόν, οι τότε φιλοσοφικές σχολές ήταν όμιλοι ανθρώπων που τους ένωσε το κοινό πνεύμα και οι ίδιες βασικές θέσεις, αλλά όπου ο καθένας ακολουθούσε τη δική του ανεξάρτητη ερευνητική πορεία. Στο περιβάλλον της Ακαδημίας και όχι μόνο, τους άφηνε όλους κατάπληκτους ακόμα και τον ίδιο το δάσκαλο του, εξαιτίας της ευφυΐας και της φιλοπονίας του, γι? αυτό και προκαλούσε τη ζήλια και το φθόνο άλλων φιλοσόφων. Οι οποίοι τον κατηγορούσαν με πάθος, όπως για παράδειγμα ο Επίκουρος. Παρ? όλα αυτά η διαύγεια του πνεύματος του Αριστοτέλη, ήταν εμφανής, γι? αυτό και ο δάσκαλος του Πλάτωνας τον ονόμαζε «νουν της διατριβής» και το σπίτι του «οίκον αναγνώστου». Στα χρόνια που διέμεινε στην Ακαδημία, συναναστράφηκε και κατανόησε τον Πλάτωνα της γεροντικής ηλικίας, το φιλόσοφο δηλαδή με τη μετριασμένη ιδεοκρατία και τη βαθύτερη αυτοκριτική, γεγονός που, σε συνδυασμό με την προέλευση του Αριστοτέλη από περιβάλλον εμπειρικό, εξηγεί ικανοποιητικά τη διαφορά της αριστοτελικής από την πλατωνική φιλοσοφία. Όμως ένα τόσο ισχυρό πνεύμα σαν του Αριστοτέλη, δεν θα μπορούσε ποτέ να δεχθεί ανεπιφύλακτα όλες τις θεωρίες του Πλάτωνα. Ωστόσο, στο φιλοσοφικό του έργο, αντίθετα από τις επιστημονικές πραγματείες του, δεν υπάρχει σημείο-σελίδα, που να μην διακρίνεται η σφραγίδα του πλατωνισμού.


 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 27 Μάιος 2016 10:34 Περισσoτερα...
 

Τσαρλς Ρίχτερ, ο άνθρωπος που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε τους σεισμούς

E-mail Εκτύπωση PDF

Ο περίφημος αμερικανός σεισμολόγος που μνημονεύουμε κάθε φορά που χτυπά ο Εγκέλαδος


Τσαρλς Ρίχτερ, ο άνθρωπος που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε τους σεισμούς

Οσάκις εκδηλώνεται σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια το ισχυρότερο ίσως γεωφυσικό φαινόμενο και προστίθεται το νούμερο μπροστά από τους βαθμούς Ρίχτερ, η ανθρωπότητα θυμάται αναγκαστικά τον σεισμολόγο που τα άλλαξε όλα.

Η ιστορία της σεισμολογίας λέει ότι ήταν οι Τσαρλς Ρίχτερ και Μπένο Γκούτενμπεργκ αυτοί που ανέπτυξαν την περίφημη Κλίμακα Ρίχτερ για τη μέτρηση του μεγέθους των σεισμών.

Και βέβαια ο μεγάλος πιονέρος της σεισμολογικής έρευνας ήταν ο Ρίχτερ, σε μια εποχή μάλιστα που τα δεδομένα για το μέγεθος και το επίκεντρο των σεισμών και διάσπαρτα ήταν και σχετικά διαισθητικά.

Παρά την ομώνυμη κλίμακα ταξινόμησης του μεγέθους των σεισμικών δονήσεων με την οποία θα γινόταν ευρύτερα γνωστός, στο εσωτερικό της επιστήμης που τόσο επηρέασε είναι πρωτίστως γνωστός για τα δύο εγχειρίδια που έγραψε, τα οποία είναι πλέον σταθερές αναφορές της σεισμολογίας και η μεγαλύτερη ίσως συνεισφορά του στην παγκόσμια σεισμολογική μελέτη.

Ταγμένος επιστήμονας και παθιασμένος ερευνητής καθ? όλη τη διάρκεια του βίου του, ο Ρίχτερ ήταν ένας άνθρωπος που δεν σταματούσε ποτέ τη μελέτη, ούτε όταν κοιμόταν. Γι' αυτό και εγκατέστησε κάποια στιγμή έναν σεισμογράφο στο σαλόνι του, για να ερευνά τους σεισμούς ακόμα και όταν λαγοκοιμόταν στον καναπέ?

Πρώτα χρόνια

chhharllriiirchhter1

Ο Τσαρλς Φράνσις Ρίχτερ γεννιέται στις 26 Απριλίου 1900 στην οικογενειακή φάρμα κοντά στο Χάμιλτον του Οχάιο, στα βόρεια του Σινσινάτι. Ήταν γιος μιας οικογένειας γερμανικής καταγωγής, οι γονείς του χώρισαν ωστόσο όταν ήταν ακόμα μικρός και η γιαγιά του, νέος πατριάρχης της φαμίλιας, μεταφέρει το 1909 την οικογένεια στο Λος Άντζελες.

Μέχρι να συμβεί βέβαια αυτό, το 1906 θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένο στη μνήμη του παιδιού, όπως θα αποκαλύψει χρόνια αργότερα. Γιατί εκείνη τη χρονιά θα λάβουν χώρα τρεις πελώριοι σεισμοί, ο 8,3 Ρίχτερ του Σαν Φρανσίσκο, ο 8,9 Ρίχτερ της Κολομβίας-Ισημερινού και ο 8,9 Ρίχτερ της Χιλής!

Ο Ρίχτερ φοίτησε σε ένα πειραματικό προπαρασκευαστικό σχολείο του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνια και διέπρεψε στις σχολικές του υποχρεώσεις. Κι έτσι θα γίνει δεκτός με τιμές στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια, όπου και θα περάσει το πρώτο έτος των σπουδών του. Τότε θα πάρει μεταγραφή για το φημισμένο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, απ' όπου θα αποφοιτήσει το 1920 με το πτυχίο του φυσικού ανά χείρας.

Φωτεινό πνεύμα, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του και το 1928 θα ολοκληρώσει το διδακτορικό του στη θεωρητική φυσική στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (το επίσης φημισμένο Καλτέκ). Την ώρα που θα ξεκινούσε την περιπέτειά του με την ερευνητική επιστήμη, θα προλάβει να παντρευτεί την εκλεκτή της καρδιάς του, τη δασκάλα δημιουργικής γραφής Λίλιαν Μπραντ....

Η γέννηση της Κλίμακας Ρίχτερ

chhharllriiirchhter2

Ο μεγάλος Ρόμπερτ Άντριους Μίλικαν, ο νομπελίστας πειραματικός φυσικός και πρόεδρος του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνια, προσφέρει στον φέρελπι επιστήμονα μια θέση εργασίας στο νεοϊδρυθέν Σεισμολογικό Ινστιτούτο της Πασαντίνα, γράφοντας άθελά του ιστορία. Ο Μίλικαν ήθελε να εφαρμόσει ο Ρίχτερ τις γνώσεις του στη θεωρητική φυσική πάνω στη μελέτη της Γης, καλλιεργώντας του σιγά-σιγά το μικρόβιο της σεισμολογίας.

Ο νεαρός ερευνητής θα κάνει μάλιστα το όνομά του γνωστό από πολύ νωρίς, όταν θα ξεκινήσει τη μακροχρόνια συνεργασία του με τον διευθυντή του Σεισμολογικού Ινστιτούτου, Μπένο Γκούτενμπεργκ. Είμαστε πια στις αρχές της δεκαετίας του 1930, όταν πολυάριθμες ερευνητικές ομάδες είχαν σηκώσει το γάντι της σεισμολογικής πρόκλησης προσπαθώντας να δημιουργήσουν μια ασφαλή μέθοδο μέτρησης αλλά και σύγκρισης των σεισμικών δονήσεων.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 18 Μάιος 2016 17:02 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 1 από 94

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1911

Κατακτάται ο Νότιος Πόλος.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

SPOT Συνεδρίου

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.

SPOT Τεχνικού Μουσείου

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.