Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

E-mail Εκτύπωση PDF

Την Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019, ώρα 11:00 οργανώνεται επετειακή εκδήλωση του Σωματείου "Φίλοι του Ιδρύματος Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας", που είναι η σημερινή ονομασία του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, για τη συμπλήρωση σαράντα χρόνων δραστηριοτήτων του.

Πέρασαν τέσσερις δεκαετίες από το Νοέμβριο 1978, όταν ξεκινούσε επίσημα η ιστορία του Τεχνικού Μουσείου Θεσσαλονίκης.

Από την αρχή της ίδρυσης του, το Τεχνικό Μουσείο αποδείχθηκε ένας Οργανισμός με πλούσιο έργο, ξεχωριστή προσωπικότητα, που διαρκώς εξελισσόταν, πάντα με υψηλούς στόχους και με αποκορύφωμα τη σύσταση του Ιδρύματος "Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας" - ΝΟΗΣΙΣ, την κατασκευή και την αρχική λειτουργία του.

Η εκδήλωση οργανώνεται στο Συνεδριακό Κέντρο "Καθηγητή Ν. Οικονόμου" του ΝΟΗΣΙΣ και το πρόγραμμα περιλαμβάνει θέματα σχετικά με την ιστορία του Φορέα, τη μέχρι τώρα πορεία του και τις νέες προοπτικές που υπάρχουν.

Στο πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλαμβάνονται επίσης:

α) Ομιλία της Δρ. Μαγδαληνής Αναστασίου, Φυσικού Αρχαιολόγου, με θέμα "Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων. Αστρονομικοί υπολογισμοί με οδοντωτούς τροχούς πριν από 2200 έτη"

β) Επίσκεψη και ξενάγηση στην Έκθεση "Αρχαία Κινέζικη Τεχνολογία"

Μιχάλης Γκαβέζος

Πρόεδρος Δ.Σ.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 16 Ιανουάριος 2019 17:32
 

O βόρειος μαγνητικός πόλος... τρελαίνει τα GPS

E-mail Εκτύπωση PDF

Οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι το Παγκόσμιο Μαγνητικό Μοντέλο είναι πια τόσο ανακριβές, ώστε ξεπερνά το αποδεκτό όριο για τα σφάλματα πλοήγησης


O ?²?Œ????????‚ ???±?³?½?·?„?????Œ?‚ ?€?Œ?»???‚... ?„????»?±???½???? ?„?± GPS

 

Οι επιστήμονες έχουν ξαφνιαστεί από την ασυνήθιστα γρήγορη μετακίνηση του βορείου μαγνητικού πόλου, ο οποίος απομακρύνεται συνεχώς από τον Καναδά, κινούμενος ολοένα ανατολικότερα προς τη Σιβηρία. Ενώ το 1900 βρισκόταν κάπου στην ξηρά του Ανατολικού Καναδά, σήμερα πια βρίσκεται κάπου στον Αρκτικό Ωκεανό, αρκετά χιλιόμετρα βόρεια του γεωγραφικού βορείου πόλου (οι δύο πόλοι δεν ταυτίζονται).

Η κίνηση του βορείου μαγνητικού πόλου, η οποία οφείλεται στις μετακινήσεις του λιωμένου σιδήρου στον καυτό πυρήνα της Γης, είναι τόσο γρήγορη, που οι ειδικοί στον γεωμαγνητισμό από όλο τον κόσμο αναγκάζονται να προχωρήσουν εσπευσμένα σε κάτι ασυνήθιστο: στην αναθεώρηση του Παγκόσμιου Μαγνητικού Μοντέλου στις 15 Ιανουαρίου.

Το εν λόγω Μοντέλο περιγράφει το μαγνητικό πεδίο του πλανήτη μας και αποτελεί το θεμέλιο της σύγχρονης πλοήγησης, από τα συστήματα των πλοίων ως το Google Maps στα κινητά τηλέφωνα. Η τελευταία αναθεώρηση του μοντέλου είχε γίνει το 2015 και η επόμενη προγραμματιζόταν για το 2020, όμως θα επισπευσθεί εξαιτίας της απρόσμενα γρήγορης κίνησης του μαγνητικού πόλου του Βορρά, κάτι που έχει ως συνέπεια το μοντέλο να εμφανίζει πλέον ολοένα μεγαλύτερο σφάλμα.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 14 Ιανουάριος 2019 23:40 Περισσoτερα...
 

Ο Αρχαιότερος Σεισμογράφος του Κόσμου

E-mail Εκτύπωση PDF

Είναι Περίπου 2.000 Ετών και Βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη

Ήταν ένα σύστημα με μπρούτζινους δράκους και βατράχους, γύρω από ένα μεγάλο δοχείο.

 


 

Ο Κινέζος Τσανγκ Χενγκ ήταν μια μαθηματική ιδιοφυία, που έζησε σχεδόν πριν από 2.000 χρόνια. Παρουσίασε τη Γη σαν μια σφαίρα με εννέα ηπείρους, που αιωρούνταν στο διάστημα. Και θεωρείται ο άνθρωπος που δημιούργησε, το 132 μ.Χ., τον πρώτο σεισμογράφο. Ήταν ένα σύστημα με μπρούτζινους δράκους και βατράχους, γύρω από ένα μεγάλο δοχείο. Το σήμα για τη σεισμική δόνηση έδινε η πτώση μιας σφαίρας από το στόμα του δράκου, στο στόμα του βατράχου. Μέσα στο μεγάλο δοχείο υπήρχε ένα εκκρεμές με μηχανισμό, που κινούναν σε οκτώ διαφορετικές κατευθύνσεις. Όταν γινόταν σεισμός και έπεφτε μια σφαίρα, ο μηχανισμός ακινητοποιούταν, εμποδίζοντας τις υπόλοιπες σφαίρες να κυλήσουν. Παρακολουθώντας την κατεύθυνση του δράκου, που στο μεταξύ είχε τεθεί σε κίνηση, μπορούσε κάποιος να εντοπίσει το επίκεντρο του σεισμού.

Οι αξιωματούχοι της αυλής του Κινέζου αυτοκράτορα δεν είχαν πειστεί ότι το παράξενο σύστημα του Χενγκ ήταν λειτουργικό. Κι όμως, το σύστημα δούλεψε και εντόπισε για πρώτη φορά τον σεισμό στο Λουνγκ Χσι. Αυτός ο αρχαιότερος σεισμογράφος στον κόσμο παρουσιάζεται στην έκθεση με τίτλο «Αρχαία Κινέζικη Επιστήμη και Τεχνολογία», η οποία πραγματοποιείται στο Νόησις στη Θεσσαλονίκη

Στην ίδια έκθεση, η οποία διοργανώνεται σε συνεργασία με το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Πεκίνου και θα διαρκέσει έως τον Ιούνιο, παρουσιάζονται επίσης μια σειρά από σημαντικά δείγματα του ανθρώπινου πολιτισμού - ένα κινεζικό άροτρο που δημιουργήθηκε πριν από 5.000 χρόνια ή μια από τις αρχαιότερες χειράμαξες του κόσμου. Επίσης, εκτίθενται παραδείγματα σχετικά με το χαρτί, την τυπογραφία, τη μαγνητική πυξίδα, την πυρίτιδα, την πορσελάνη, τη μεταξουργία, τη χύτευση, τους αστρολάβους, τα πλοία, τα όργανα μέτρησης και άλλα, που αναδεικνύουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του κινέζικου πολιτισμού σε πολλά πεδία.

Η έκθεση στο Νόησις χωρίζεται στις παρακάτω θεματικές ενότητες:

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 11 Ιανουάριος 2019 15:47 Περισσoτερα...
 

Σικάγο. Το άγνωστο αυτοκίνητο του Γιάννη Γουλανδρή και η ιστορία του

E-mail Εκτύπωση PDF

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/12/2018

 

Μπορεί να μην είναι τόσο εύκολο να επισκεφθείτε το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για να δείτε το Fiat 500 F, το μοντέλο που θα αποτελέσει μέρος της έκθεσης «Η αξία του καλού Design» που θα διαρκέσει μέχρι το Μάιο του 2019, αλλά μπορείτε σίγουρα να θαυμάσετε από κοντά τη βενζινοκίνητη μεγάλη λιμουζίνα που έφτιαξε ο εφοπλιστής Γουλανδρής, την ονόμασε «Σικάγο» και βρίσκεται στο «ΝΟΗΣΙΣ» στη Θεσσαλονίκη!

 

????

Το "Σικάγο" βρίσκεται στη μόνιμη Έκθεση του ΝΟΗΣΙΣ

 

4.000.000 Fiat αποδεικνύουν τη σημασία του καλού design

Το Fiat 500 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα Design Icons στην ιστορία του αυτοκινήτου. Για πρώτη φορά στην ιστορία του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, το Fiat 500 F θα αποτελέσει μέρος της έκθεσης «Η αξία του καλού Design» που θα διαρκέσει από τις 10 Φεβρουαρίου έως τις 27 Μαΐου 2019.

«Το 500 είναι ένα σύμβολο του ιταλικού στιλ και παρέμεινε στη μόδα επί σειρά δεκαετιών σε όλο τον κόσμο λόγω των χαρακτηριστικών και της ισχυρής του προσωπικότητας», δήλωσε ο Luca Napolitano, επικεφαλής των Fiat & Abarth για την περιοχή EMEA. «Το Fiat 500 έφερνε πάντα την αισιοδοξία και το χαμόγελο στα χείλη των ανθρώπων και αποτέλεσε ένα ξεχωριστό πρεσβευτή του "made in Italy", στιλ και Design».

Το αυτοκίνητο που θα μπορούν να δουν από κοντά οι επισκέπτες της έκθεσης, είναι δείγμα της πιο δημοφιλούς σειράς του μοντέλου, του 500 F, το οποίο παρέμεινε στην παραγωγή από το 1965 έως το 1972. Συνολικά, περισσότερα από 4.000.000 Fiat 500, πέρασαν τη γραμμή παραγωγής. Το Fiat 500 αποτέλεσε μια ξεκάθαρη έκφραση της ιδέας ότι το στιλ ακολουθεί τη λειτουργικότητα, μέσω της έξυπνης χρησιμοποίηση των υλικών και της δυνατότητας το προϊόν να είναι προσιτό για όλους. Η εξέλιξη προσιτών, αξιόπιστων αυτοκινήτων ήταν απαραίτητη για την εξάπλωση της αυτοκίνησης στην μεταπολεμική Ευρώπη. Μέσω του σχεδιασμού του, το 500, εκφράζει συνολικά τη φιλοσοφία της εποχής, η οποία έφερε επανάσταση σε πολλά επίπεδα στην καθημερινότητα των ανθρώπων.

Η τεράστια επιτυχία του μοντέλου Nuova 500 επαναλήφθηκε με την παρουσίαση του νέου Fiat 500 το 2007.

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 11 Ιανουάριος 2019 15:17 Περισσoτερα...
 

Τί είναι και πώς δουλεύει ένας κινητήρας τζετ;

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Ο κινητήρας αεριώθησης ή τζετ, επίσης και αεριωθούμενος κινητήρας, στροβιλοκινητήρας, στροβιλοαντιδραστήρας και κινητήρας εκτόξευσης αερίων, είναι ένας κινητήρας ο οποίος προκαλεί ώθηση με την εκτόξευση ενός πίδακα αεριών με μεγάλη ταχύτητα εξαιτίας της δράσης του τρίτου νόμου του Νεύτωνα. Κατά το νόμο αυτό, οι δυνάμεις που εξασκούνται από την αλληλεπίδραση δύο σωμάτων είναι πάντα ίσες κατά το μέτρο και αντίθετες κατά τη φορά.

Κινητήρες αεριώθησης θεωρούνται οι τουρμποτζέτ, τουρμποφάν, πύραυλοι, ραμτζέτ και τα παλμικά τζετ. Γενικά οι κινητήρες αεριώθησης είναι μηχανές εσωτερικής καύσης, αλλά υπάρχουν μορφές στις οποίες δεν γίνεται ανάφλεξη.

Οι κινητήρες αεριώθησης αποτελούνται από ένα περιστρεφόμενο αεροσυμπιεστή που κινείται από ένα στρόβιλο (κύκλος του Μπράιτον) και η υπόλοιπη ισχύς παράγει έργο μέσω ενός ακροφυσίου. Η αρχή λειτουργίας των κινητήρων εκτόξευσης αερίων (στροβιλοκινητήρες) στηρίζεται στη συμπύκνωση του εισερχόμενου αέρα, στον οποίο προστίθεται καύσιμο και στην ανάφλεξη αυτού του μίγματος. Τα υπέρθερμα καυσαέρια εκτονώνονται κατά ένα μέρος στο στρόβιλο, ο οποίος κινεί το συμπυκνωτή και άλλους μηχανισμούς, και τα υπόλοιπα εκτονώνονται στην έξοδο οπότε, σύμφωνα με την αρχή διατήρησης της ορμής, ασκείται στον κινητήρα προωθητική δύναμη. Οι κινητήρες αεριώθησης χρησιμοποιούνται κυρίως στα αεροπλάνα με μεγάλης απόστασης διαδρομές. Τα πρώτα αεροσκάφη χρησιμοποιούσαν τουρμποτζέτ ενώ σήμερα προτιμόνται για την υποηχητική πτήση οι κινητήρες τουρμποφάν.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 09 Ιανουάριος 2019 22:28 Περισσoτερα...
 


Σελίδα 1 από 154

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1939

Πραγματοποιείται η πρώτη πτήση με ελικόπτερο.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου