Φίλοι του Τ.Μ.Θ.

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς

Michael Dell, το παιδί θαύμα που έγινε μεγιστάνας της τεχνολογίας

E-mail Εκτύπωση PDF

Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Dell Computers, αξίας 24 δισεκατομμύρια δολ.

 

Michael Dell, το παιδί θαύμα που έγινε μεγιστάνας της τεχνολογίας

 

Ο Michael Dell, παιδί θαύμα, διάσημος επιχειρηματίας, συγγραφέας και ιδρυτής - διευθύνων σύμβουλος της Dell Inc, γεννήθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 1965 στο Χιούστον του Τέξας. Ο πατέρας του ήταν χρηματιστής και ορθοδοντικός, ενώ η μητέρα του ήταν εκείνη που διαχειριζόταν τα οικογενειακά χρήματα. Μεγαλώνοντας σε αυτό το περιβάλλον, δύο πράγματα ενέπνευσαν περισσότερο τον Dell από ο, τιδήποτε άλλο: οι γονείς του και οι επιχειρήσεις. Όπως έχει πει ο ίδιος, από μικρή ηλικία ποθούσε τους υπολογιστές και το χρηματιστήριο. Σε ηλικία μόλις οκτώ ετών έδωσε εξετάσεις λυκείου.


Γράφει η Εύη Σιμοπούλου

05/02/2018

 

Με τέτοια εξέλιξη, στην εφηβεία ο Dell ήδη εργαζόταν σε πολλές δουλειές μερικής απασχόλησης και μάζευε χρήματα για να τα επενδύσει μελλοντικά.

Σε ηλικία 12 ετών άνοιξε εμπορική επιχείρηση δι 'αλληλογραφίας για γραμματόσημα και κάρτες του μπέιζμπολ και είχε κέρδος 2.000 δολάρια.

Παράλληλα με το επιχειρηματικό δαιμόνιο, ο Michael Dell λάτρευε την τεχνολογία. Στα 14 του αγόρασε ένα υπολογιστή της Apple, τον Apple II, με σκοπό να τον διαλύσει για να δει πώς δουλεύει.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Memorial High School, εργάστηκε με μερική απασχόληση ως στέλεχος μάρκετινγκ για το Χιούστον Ποστ και εκεί διδάχτηκε στρατηγικές πώλησης.

 


Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 08 Φεβρουάριος 2018 08:53 Περισσoτερα...
 

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

E-mail Εκτύπωση PDF

 

 

Κώστας Ηλιάδης


Την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο ΝΟΗΣΙΣ μία πολυσύνθετη εκδήλωση στα πλαίσια της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου.

Η εκδήλωση ήταν μία συνδιοργάνωση των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Κρήτης, του Ιδρύματος ΝΟΗΣΙΣ, του Σωματείου Φίλων του Κ.Δ.Ε.Μ.Τ. και  του ΔιαπεριφερειακούΘεματικούΔικτύου.

Την εκδήλωση προλόγισε με μήνυμά της η Υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης κ. Κόλλια ενώ θερμό χαιρετισμό απεύθυναν η Αντιπεριφερειάρχης κ. Πατουλίδου, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Ανανιάδης, ο Διευθυντής του ΝΟΗΣΙΣ κ. Κοντονικολάου, ο Πρόεδος των Φίλων ΚΔΕΜΤ κ. Τρίμης, οι διευθυντές Εκπαίδευσης Σερρών κ. Τενεκετζής και κ. Παπασταμόπουλος.



 


 


Χαιρετισμοί δόθηκαν και διαδικτυακά μέσω τηλεδιάσκεψης από τον Διευθυντή του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου κ. Παρασκευά Μιχαήλ, τις Περιφέρειες Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, Κρήτης και σχολικών συμβούλων του Δικτύου.

Ο λόγος δόθηκε μετά στους μαθητές από νομούς της Κρήτης, Αχαϊας, Αιτωλοακαρνανίας, Χαλκιδικής και Θεσσαλονίκης οι οποίοι παρουσιάσανε με μεγάλο ενδιαφέρον εργασίες από απόσταση με θέμα, την Ασφάλεια του Διαδικτύου. Οι συγκριμένες ομάδες είναι αντιπροσωπευτικά μέλη του μεγαλύτερου Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου στην Ελλάδα.

Στην συνέχεια σκυτάλη πήρανε οι ειδικοί. Ο Διευθυντής Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδας κ. Χαλκιάς έδωσε χρήσιμες πληροφορίες πάνω στο Ηλεκτρονικό Έγκλημα στην Ελλάδα, παραθέτοντας περιστατικά και πως αντιμετωπίστηκαν από την υπηρεσία. Παράλληλα έδινε χρήσιμες συμβουλές προς τους μαθητές.

Ο Ψυχίατρος ? Ψυχοθεραπευτής από την BΠανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του ΑΠΘ, κ. Φλώρος μίλησε για τους τεχνολογικούς εθισμούς και ευαισθητοποίησε τους μαθητές για τους πιθανούς κινδύνους που κρύβονται στην χρήση του διαδικτύου.

Από τους πρωτεργάτες του Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου Σχολικός Σύμβουλος κ. Απόστολος Παρασκευάς παρουσίασε προς το κοινό τα αποτελέσματα του Δικτύου και την απήχηση που είχε σε 13 περιφερειακές ενότητες στην Ελλάδα εθελοντικά, χωρίς χρηματοδότηση.

Τέλος ιδιαίτερο χρώμα έδωσαν στην εκδήλωση μαθητές από το 20ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης με το μουσικό τους σύνολο και ο μαθητής Κώστας Ξηραδάκης από το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας με την ιδιαίτερη παράσταση Θεάτρου Σκιών με τίτλο «Ο Καραγκιόζης Χάκερ».

Την Εκδήλωση έκλεισε ο Πρόεδρος των Φίλων του Κ.Δ.Ε.Μ.Τ. κ. Τρίμης, εκφράζοντας το θαυμασμό του για τις εργασίες των μαθητών και έδωσε ραντεβού με τις ομάδες σχολείων του δικτύου, για την επόμενη χρονιά.

Κώστας Ηλιάδης

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 07 Φεβρουάριος 2018 08:49
 

Για τα 5 χρόνια ανακάλυψης του μποζονίου Higgs

E-mail Εκτύπωση PDF


ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ,  ΦΥΣΙΚΟΣ | ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ (CERN)

 

Η ανακάλυψη του Higgs τον Ιούλιο του 2012 σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας γοητευτικής περιπλάνησης προς τη φυσική του μέλλοντος. Θα είναι μια πορεία που μπορεί να αλλάξει άρδην την αντίληψή μας για το πώς λειτουργεί ο κόσμος και η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μια νέα επιστημονική επανάσταση, μια νέα φυσική, αντίστοιχη αυτής που επέφερε η ανακάλυψη της κβαντομηχανικής και της σχετικότητας.



higgs_peter

Η ανακάλυψη του Higgs ολοκλήρωσε το ?χαμένο? κεφάλαιο του Καθιερωμένου Μοντέλου της Σωματιδιακής Φυσικής, αλλά γεννά νέα πολύ πιο αινιγματικά ερωτήματα. Κι όλα δείχνουν ότι μάλλον υπάρχει μια νέα φυσική πέραν του Καθιερωμένου Μοντέλου σε υψηλότερες ενέργειες. Το γεγονός αυτό βοηθάει τους φυσικούς να σχεδιάσουν στο CERN κατάλληλα τον μελλοντικό επιταχυντή, τον Future Circular Collider (FCC), με ενέργεια σημαντικά υψηλότερη από αυτή των προηγούμενων κυκλικών επιταχυντών (SPS, Tevatron, LHC), για τη μετά τον LHC εποχή. Το γεγονός πως έχει ήδη ξεκινήσει ο σχεδιασμός για μελλοντικούς επιταχυντές δεν πρέπει να μας ξενίζει, χρειάζεται να αναπτυχθεί ένα σύνολο νέων τεχνολογιών, προκειμένου να ανοίξουμε ένα νέο παράθυρο στην κατανόηση του κόσμου μας.

Στη φύση γνωρίζουμε τέσσερεις θεμελιώδεις δυνάμεις, οι τρεις απ? τις οποίες περιγράφονται πλήρως απ? το λεγόμενο Καθιερωμένο Μοντέλο. Αυτές είναι η ηλεκτρομαγνητική (υπεύθυνη για όλα τα ηλεκτρ0μαγνητικά φαινόμενα), η ισχυρή πυρηνική δύναμη (που συγκρατεί τους πυρήνες των ατόμων συνδεδεμένους μεταξύ τους) και η ασθενής πυρηνική δύναμη (που είναι υπεύθυνη για τη ραδιενέργεια).

Αυτές οι αλληλεπιδράσεις ? δυνάμεις έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: διαδίδονται με την ανταλλαγή στοιχειωδών σωματιδίων που ονομάζονται μποζόνια.

Το μποζόνιο φορέας της ηλεκτρομαγνητικής αλληλεπίδρασης είναι το φωτόνιο. Το φως του ήλιου όπως και τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα αποτελούνται από φωτόνια. Μπορεί να φαίνεται περίεργο αλλά τα ίδια ακριβώς σωματίδια ανταλλάσσονται μεταξύ των πόλων δύο μαγνητών και προκαλούν την έλξη ή άπωση μεταξύ τους.  Αντίστοιχα, οι φορείς της ισχυρής αλληλεπίδρασης είναι οκτώ μποζόνια που ονομάζονται γκλουόνια. Όπως και τα φωτόνια έτσι και τα γκλουόνια έχουν μηδενική μάζα.

Δεν είναι μάλιστα τυχαίο πως τα φωτόνια και τα γκλουόνια έχουν μηδενική μάζα. Γιατί στα πλαίσια του Καθιερωμένου Μοντέλου όλες οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των θεμελιωδών σωματιδίων προκύπτουν από θεμελιώδεις συμμετρίες της φύσης. Οι συμμετρίες αυτές θέτουν πολύ ισχυρούς περιορισμούς στις ιδιότητες των θεμελιωδών δυνάμεων: καθορίζουν πλήρως το πώς τα μποζόνια αλληλεπιδρούν μεταξύ τους κι επιβάλουν στα μποζόνια να έχουν μηδενική μάζα.

Τα πράγματα όμως αλλάζουν όταν εξετάσουμε την ασθενή πυρηνική δύναμη. Η πρόταση για την ύπαρξη μποζονίων, που δρουν ως φορείς της ασθενούς δύναμης, έγινε για πρώτη φορά το 1958 απ? τον Jose Leite Lopez, ο οποίος, συγκρίνοντας τις ιδιότητες της ασθενούς δύναμης με την ηλεκτρομαγνητική, προέβλεψε ότι τα ασθενή μποζόνια θα πρέπει να έχουν μάζα όση περίπου 60 πρωτόνια. Όντως, 25 χρόνια αργότερα, τα πειράματα UA1 και UA2 του CERN ανακάλυψαν τα 3 προβλεπόμενα μποζόνια (2 φορτισμένα που ονομάζονται W απ? την αγγλική λέξη weak κι ένα ηλεκτρικά ουδέτερο που ονομάστηκε Z απ? το zero charge, δηλαδή μηδενικό φορτίο). Η μάζα τους μετρήθηκε να είναι περίπου 80-90 φορές μεγαλύτερη απ? τη μάζα του πρωτονίου.

 

Στο ερώτημα, γιατί οι φορείς της ασθενούς αλληλεπίδρασης έχουν μάζα ενώ των άλλων δύο θεμελιωδών δυνάμεων όχι, προσπάθησε να απαντήσει ο Peter Higgs μαζί με τους Brout και Englert. Η μάζα των μποζονίων δίνεται μέσω του ομώνυμου μηχανισμού, ο οποίος προβλέπει την ύπαρξη ενός ακόμη μποζονίου, του μποζονίου Higgs και κατά συνέπεια ενός πεδίου Higgs, που διαπερνά ολόκληρο το Σύμπαν.

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 06 Φεβρουάριος 2018 14:06 Περισσoτερα...
 

Για ποιό λόγο το σύμπαν δεν καταστράφηκε μόλις δημιουργήθηκε

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Το σύμπαν μας δεν θα έπρεπε να υπάρχει, λένε οι επιστήμονες, γιατί θα μπορούσε να είχε καταστραφεί μόλις δημιουργήθηκε με το Big Bang. Αυτό, λέει η επιστήμη, θα έπρεπε να είχε συμβεί, αλλά σαφώς δεν συνέβη.

 

universe

 

Στην αρχή του σύμπαντος, σύμφωνα με το πρότυπο μοντέλο, υπήρχαν ίσες ποσότητες ύλης και αντι-ύλης. Το πρόβλημα με αυτό είναι θα έπρεπε να είχε αφανίσει η μία την άλλη, διαλύοντας τα πάντα.

Οι ερευνητές αναζητούν μανιωδώς για κάποια διαφορά ανάμεσα στην ύλη και την αντι-ύλη που θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί το σύμπαν υπάρχει ακόμα. Αλλά έχουν δοκιμάσει μια σειρά από διαφορετικές θεωρίες - όχι έχουν διαφορετική μάζα, ηλεκτρικό φορτίο ή κάτι άλλο, χωρίς ωστόσο να έχουν βρει καμία διαφορά.

 

big_bang_1

 

Αυτό οδήγησε τους ερευνητές να αναρωτηθούν γιατί το σύμπαν υπάρχει ακόμα.

«Όλες οι παρατηρήσεις μας βρίσκουν μια πλήρη συμμετρία μεταξύ ύλης και αντιύλης, γι? αυτό το σύμπαν δεν θα έπρεπε να υπάρχει στην πραγματικότητα» εξήγησε ο Christian Smorra συγγραφέας της νέας μελέτης που διεξήχθη στο CERN.

«Μια ασυμμετρία πρέπει να υπάρχει κάπου εδώ, απλά δεν καταλαβαίνουμε πού είναι η διαφορά. Ποια είναι η πηγή του σπασίματος της συμμετρίας;»

Η τελευταία λύση θα ήταν ο διαφορετικός μαγνητισμός της ύλης και της αντιύλης. Αλλά νέα έρευνα δείχνει ότι είναι πανομοιότυπα και κατ΄ αυτόν τον τρόπο - προσθέτοντας ακόμη ένα μυστήριο στο ερώτημα γιατί ο κόσμος υπάρχει ακόμα.

Η νέα μελέτη, με επικεφαλής τον Christian Smorra, φαινόταν να μετρά αντιπρωτόνια για να ανακαλύψει πώς ήταν διαφορετικά από τα πρωτόνια που μας περιβάλλουν. Μέτρησαν το μαγνητισμό της αντιύλης με μεγαλύτερη λεπτομέρεια από ποτέ και εξεπλάγησαν όταν διαπίστωσαν πως η ύλη και η αντιύλη φαινόταν ακριβώς συμμετρική.

Οι ερευνητές τώρα ελπίζουν πως θα είναι σε θέση να εξετάσουν τα αντιπρωτόνια με ακόμη πιο ακριβείς τρόπους και να δουν αν υπάρχει διαφορά.

 

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ www,physics4u.wordpress.com/

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 06 Φεβρουάριος 2018 13:23
 

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τα προσωπικά δεδομένα ειδικά στο e-shopping

E-mail Εκτύπωση PDF

 

28/01/2018


Σήμερα, 28 Ιανουαρίου είναι η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων. Τα προσωπικά δεδομένα είναι δικά μας και προστατεύουν θεμελιώδη δικαιώματά μας.

Ειδικά στην εποχή του ίντερνετ και των διαδικτυακών αγορών (e-shopping) η ανάγκη να γνωρίζουμε βασικά πράγματα για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα είναι πιο σημαντική από ποτέ.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος υπενθυμίζει τι είναι τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τι πρέπει να προσέχουμε.

Τι είναι τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα;

Δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, είναι όλες οι πληροφορίες εκείνες, οι οποίες αναφέρονται σε ένα συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο και το περιγράφουν. Προσωπικά δεδομένα θεωρούνται τα στοιχεία αναγνώρισης (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, ηλικία κ.α.), το επάγγελμα, η οικονομική κατάσταση και πολλά ακόμα. Το φυσικό πρόσωπο ονομάζεται «υποκείμενο δικαιωμάτων».

Δεν αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, τα στοιχεία εκείνα από τα οποία δεν μπορεί να γίνει ταυτοποίηση ενός συγκεκριμένου φυσικού προσώπου.

Τι είναι τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα;

Κάποια δεδομένα, έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα και χρήζουν αυστηρότερης προστασίας από τον Νόμο γι' αυτό και χαρακτηρίζονται ευαίσθητα. Τέτοια είναι δεδομένα που αφορούν στη φυλετική ή εθνική προέλευση, στα πολιτικά φρονήματα, στις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, στη συμμετοχή σε συνδικαλιστική οργάνωση, στην υγεία, στην κοινωνική πρόνοια, στην ερωτική ζωή, στα σχετικά με ποινικές διώξεις ή καταδίκες, καθώς και στη συμμετοχή σε συναφείς με τα ανωτέρω ενώσεις προσώπων.

Τι είναι η επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων;

Είναι κάθε εργασία ή σειρά εργασιών σε προσωπικά δεδομένα, η οποία πραγματοποιείται από κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, με τη βοήθεια αυτοματοποιημένων ή μη μεθόδων.

Τέτοιες εργασίες είναι η συλλογή, η καταχώριση, η οργάνωση, η διατήρηση ή αποθήκευση, η τροποποίηση, η εξαγωγή, η χρήση, η διαβίβαση, η διάδοση ή κάθε άλλης μορφής διάθεση, η συσχέτιση ή ο συνδυασμός, η διασύνδεση, η δέσμευση (κλείδωμα), η διαγραφή, ή η καταστροφή.

Περισσoτερα...
 


Σελίδα 2 από 127

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ

Διαφήμιση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ

1930

Ανακαλύπτεται ο Πλούτωνας.

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Μαθητικο Συνεδριο Πληροφορικης

ΤVSpot Τεχνικού Μουσείου